Skagen 2009

Hallådär! Hur är det med er i regnandet? Själv är jag så trött på det så det är itne klokt! Usch och fy, säger jag bara! Jag var i sådant desperat behov av uteluft och motion idag att jag cyklade till affären förut, och blä så det regnar! Inte okej. Gud, vad jag längtar till förste september då jag ska köpa gymkort igen! Skönt som bara den att få röra på alla feta sommarkilon.

Jag tänkte langa lite bilder ifrån tredagars-resan som gjordes till Danmark förra veckan. Jag erkänna att jag inte åt godis på hela resan och dricka drack jag bara en gång - och det var endast för att det skulle vara oförskämt att inte göra det.
DAG 1: Vi kom. Planen var att hyra cyklar och sedan cyckla konstant i tre dagar (nästan i varje fall) men så blev det inte då vädret hindrade oss. Så första dagen gick vi in till själva Skagen (ca. 2 km) där vi letade Tjörnbor i hamnen, åt på Jense's biffhouse (biff, bearnesås, sallasbuffé, klyftpotatis, bananasplitt) och tittade kläder - tyvärr för oss inget i smaken så vi vandrade hem igen. Där simmande jag en stund i poolen innan det kom en massa skvättande småbarn och powerwalkade 20 min. i gymmet. Och så avslutade vi kvällen med norka Hunter.
Och jo! Jag hade kameran med mig in till stan, faktiskt, men hittade ingenting att fota.
DAG 2: Vi såg. Vi vNär vi vaknade så sjöng jag och mamma väldigt halvhjärtat en rad för henne ur 'Ja, nu ska hon leva...', mamma fick presenter av mig innan vi begav oss till världens godaste hotellfrukost - men brukar dem inte altid vara det? :-) Sedan övervägde vi att gå, cykla eller åka bil in till stan men vi valde det första alternativet men glömde totalt bort paraply. Såklart började det ösregna. Men betoning på ös. Så det första vi gjorde var att gå in på Skagen muséet och tittade på Skagen målarnas målningar (no shit, Sherlock) innan vi vandrade vidare och fick lite lunch på ett väldigt omysigt och, på nått konstigt vänster, turkiskt café. Sedan gick vi tillbaka till hotellet. I regnat. Och såklart, såklart slutade det regna när vi kom fram. Så jag gick ut i poolen och badade en timme eller nått och hade det askalas! Men så fort jag och mamma kom in på rummet igen så började det ju ösa ner med regn igen. Åska gjorde det också!
Men, som de tappra tureisterna vi är, så åkte vi bil till stranden och tog lite foton:

2009


2009


2008


2008

Ni ser skillnad, huh? Usch, sicket väder det avr, säger jag bara! Varför allt detta regn och oväder? Man orkar ju inte...
Anyway, på kvällen åt vi mat- och efterrätts-buffé på hotellet och gick och la oss rätt tidigt faktiskt...
DAG 3: Vi segrade. Denna dagn åt jag mer måttligt till frukost alltså... Usch, dag 2 bara jag tryckte i mig mat. Det fanns Nutella-pålägg, vad mer förväntar ni er? Efter frukost och packning åkte vi ut till Gamla Skagen för att jag och pappa skulle få fota dessa vågor också:
           

Sedan åkte vi vidare till Fredrikshavn, handlade lite smått och gått och ställde oss i kö till färjan. Och HERRE GUD vad det blåste! Hela bilden skakade och det var riktigt äckligt.
På färjan åt jag köttbullar, lingon, potatis och chockladmouse medans mamma och pappa käckade hamburgare, pommes och wienerbröd. Mumma! Dock fick jag väldigt tråkigt och gick och tittade på böcker. Haha, någon emr är jag som är sjukt sugen på att köpa Marilyn Manson's självbiografi? Shit, den killen alltså! Haha! Men jag köpte inte den utan 14 år till salu. Dendär sanna boken om tjejen som blir våldtagen och sedan säjer hon sig själv o.s.v. Usch! (allt var väldigt usch på denna resan, verkar det som, men skenet bedrar. eller nått)
Nåväl, vi kom hem och kvällen spenderade jag ju, som ni vet, hos Melinda.
Men nu blir det antingen plättar eller Desperat Housewifes. Måste ju säga att det sistnämna lockar mer då jag inte har sett ett enda avsnitt på hela dagen. Är ju på säsong tre och sista avsnittet jag såg slutade med att Mike vaknade upp ur sin koma och Edie lurade i honom att Susan var jättekonstigt - typ.
Och sorry, för den dåliga uppdateringen fresten. Men imorgon blir det Göteborg med Moa så jag lär väl inte skriva nått då heller. Men you'll survive, XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0