Ett, två, tre, på det fjärde ska det ske...

...på det femte smäller det, på det sjätte gäller det! 
Fast nej. Denna gången stannar det faktiskt på fyra. Måndag, tisdag, onsdag och sedan, pang, så är det torsdag! Dagen då jag börjar skolan. Och vissa har börjat redan idag. Är det pirrigt eller är det pirrigt? Alltså det hade ju inte vart en big deal om jag skulle börjat på samma gammla skola igen, men nu är det en ny skola med massvis med nya elever, nya klassrum, nya lärare, nya koridorer som man ska hitta i o.s.v. Jag kommer ju komma försent mest hela tiden första veckan typ! Bäst någon tar med mig på en guidad tur första dagen eller nått...
Minns när vi var där och hälsade på nu i våras, men skulle ''se'' på två program var och följa med dem under dagen. Först ''tittade'' jag på Hotel och Resturang. Då var vi mest i köken som inte är på sådan stor yta, så det fanns alltså inte så stor plats att slarva bort sig på. Men sedan när jag skulle kolla på Handel/Administration blev det värre.
Först tittade vi på en powerpointpresentation som eleverna hade gjort - och ja, det var lika tråkigt som ordet är långt. När den var färdigtittad gjorde vi några 1-, X-, 2-frågor, och medans några utav de elever som var med oss rättade dessa, visade resten oss runt på skolan. Biblioteket, gympasalen, och alla de många korridorerna. Och det värsta av allt var att överallt så såg exat, exakt likadant ut. Skulle kunna vara så att dom tog oss till samma ställe hela tiden för att få det att verka större och för att skrämma upp oss.. Dock är jag rädd för att det inte var så.. Shit, nu är jag ju bara mer nervös! :-(

Update for today: jag har varit på Torp med min syster K och jag fick tag på mina två sjalar sm jag planerade att jag skulle köpa, strumpbyxor och kattmat till Trisse. På hemvägen körde vi även in på Stenungstorg och jag fick köpt mig silvershampo från John Frieda. Systern her self fick köpt sig en väska! Blog u later, XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0