Västtrafik

Dagen till ära började jag klockan tio och åkte med 08:28 bussen till skolan. Och nej, den var inte alls lika full som i måndags, så nej, när vi bytte på Vårdcentralen var inte där heller lika fullt som i måndags. Men ändå!!! Varför kan bussen itne bara köra in till skolan? JAG BARA UNDRAR!

När skoldagen var slut 16:10 och jag skulle hem, ja, då blev det dock värre. Ingen visste vilken buss man skulle ta hem, så jag fick ringa Moa och höra med henne, då hon har åkt den bussen de två senaste dagarna. Onödigt samtal om Västtrafik hade informerat lite bättre - även om jag fick mig ett gott skratt!
Fick stå och vänta en halvtimme innan bussen ens kom, hoppade på den och fick sedan stå ytterliggare tio minuter-en kvart uppe i Myggenäs och vänta på någon random Rönnängs-buss. Jag var hemma ungefär tjugo över fem-halv sex, och innan var jag hemma klockan fem. Alltså ska det vara såhär? Ska vi verkligen acceptera detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0