Västtrafik

Kan börja detta inlägg med att berätta att när detta är färdigskrivet så är jag back on track igen ;-) Åker nämligen inte buss imorgon - thank god - så min snälla pappa lovat att köra mig! Yey him! Efter skoldagen tänkte jag även bli klar med julklapparna också, så himlans gött! Men jaja; för att komma till ämnet:
Dagen till ära började jag tidigt. Och tidigt betyder 08:35. Alltså tar jag den tidiga bussen, som förövrigt inte är lika tidigt längre! STORT PLUS till Västtrafik! Det enda pluset Västtrafik får, för snart går min berättelse utför: jag fick nämligen stå upp på bussen. Hela vägen ifrån Bäckevik till Myggenäs. Där bytte vi buss. Även då fick jag stå. Alltså man orkar ju inte! Vem står, konstant, ifrån Bäckevik till Nösnäs? Eller ännu varre, varför i helda friden kan bussen vara full redan i Bäckevik, om den börjar i Aröd? Serri, det kanske betyder att det måste sättas in en extra buss. Men bara kanske........................
Hemvägen var dock inte lika jobbig. Den turen har nämligen bara ändrats tre minuter senare än innan, så det är himla käckt! Mindre käckt är dock att 14:30 och 16:37 bussen står och väntar ca. 10 minuter i Myggenäss (där dem för övrigt skall ha någon slags stationgrej i framtiden). Jag fattar liksom inte riktigt grejen med det. Eller alltså, det är ju så att dem som kommer ifrån Göteborg skall kunna hoppa på 355 (gamla 354) och komma snabbare hem. Men när den bussen väl har kommit, varför stå där ytterliggare fem minuter????

Så många frågor, så lite svar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0