Äggost

Tjatja! Läget bra, tack, hur är det med er måntro? Jag har precis satt mig ner efter att ha stått upp i ungefär en och en halv timme. Ja, man orkar ju bara inte... Som ni säkert redan har förstått - med tanke på rubriken, hihi (och jag vet att ni tittade på rubriken nu) - så har jag ju gjort äggost. Jag känner mig faktikst lite cool som kan göra det helt själv :-D Men, såklart ska ni få ta del av min coolhet och här langar jag receptet:
11 ägg + 3 dl creme fraich vispas snabbt samman
Lägg i en kastrull ihop med 3 liter mjölk och 5 dl grädde.
Sedan är det faktikst lite svårt att beskriva hur man gör, för det skall kokas tills de 'skär' sig. Och första gången fattade jag inte alls vad det var, men sedan när den väl var klar så var det ju klart som korsvspa hur det såg hur när det hade skärt sig. Man skulle helt enkelt kunna säga att ni märket när det sker.

Vad gör alla i helgen? Lite bad hade inte skadat, am I right?
Nåväl, ikväll blir det Hunter 21:00 - don't you dare to miss it. Blog u later, XOXO


Kommentarer
Postat av: Laila

Motivationstips till att träna finns nu :)

2009-07-22 @ 20:36:02
URL: http://blog.lailaaziz.com
Postat av: malinhe - fotobloggen

HEJ, din blogg va sjukt fin! :D

2009-07-23 @ 00:23:59
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: Gun

Ja Linnéa jag håller med dej att det är lite svårt att förklara när man ska ta av grytan från spisen. Men när jag och du stod och gjorde 11 stycken äggostar så gick ju allt som på räls. Visst var vi trötta efter allt rörande men vilket beröm vi fick av dom vi gjorde äggostarna till. Ingen hade smakat så goda äggostar förut någon gång.

Det kallar jag för goda äggostar :o))))

Så du vet när du ska ta av grytan efter alla vi gjorde.

Kramar frå hu i Toftenäs

2009-07-28 @ 17:59:54
URL: http://gunpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0