Mer seriöst, tack

God morgon! Nu har jag precis ätit frukost, K-special med banan fick det bli. Mums! Ska snart gå och klä på mig innan jag tar mig en cykeltur runt Kuballe. Var bara tvungen att skryta lite mer för er (egentligen är det inget att skryta om, know, men ja... Det är stort för mig, haha):


Idag tänkte jag ju cykla då, ja. Men jag tänkte även försöka hinna med ett dopp, eller två, tre, fyra, och så ska jag göra klyftpotatis (inte för att det är det mest ansträngande här i världen men) och så ska jag även blogga om någonting seriöst. Igår kände jag att sista inlägget blev lite för mycket 'blogg-snack'. Det var ju faktiskt inte därför som jag startade bloggen, utan för att ha en anledning att läsa nyheterna. Jag skulle alltså lägga upp dem här sedan. Men det gick ju som det gick med det... MJ är väl i stort sett den enda nyheten jag fått med här. Så nu tar jag nya tag och berättar om en lite seriösare sak som jag läste på http://icho.webblogg.se/ igår:

Herr-e-gud, säger jag bara. Denna tjejen sitter alltså och säger att hon hatar Cypern - har hon ens varit där? är frågan jag ställer mig, och vart i sådana fall? - och hon sitter även och säger att om man dricker för mycket/har på sig utmanande kläder eller ingenting alls så blir man våldtagen. Min åsikt på det sista är faktiskt att man skulle kunna gå naken utan att bli våldtagen. Det är aldrig någonsin offrets fel, aldrig någonsin. Även om hon/han är utmanande klädd, eller halvnaken eller vad som helst, så är det fel att våldta. Det vet väl varenda människa? Eller ja, utom dessa desperata, ensamma män och kvinnor som tar kontakt med tjejer/killar via msn, Facebook eller på fester.
Och på att tjejen i fråga som skrev detta hatade Cypern, shit är väl det enda jag kan svara på det. Jag vet ju förstås inte om hon verkligen har varit där eller om hon bara är en fördomsfull personsom hört talas om att allt man gör på Ayia Napa är att supa (för det kan nog stämma väldigt mycket). Men ändå, orka lägga energi på att hata ett ställa p.g.a. det.
Men okej, hon ogillar i varje fall AN, men resten av Cypern då? Jag var i Larnaca och det var underbart! Inget direkt partyställe utan mest en skön, lugn stad. Jag var där med mamma och pappa i en vecka och vi stördes bara en gång. Eller pappa var den ende som hörde de två fulla 20-åringarna utanför vårt hotel en natt. Men that's it. Men, som sagt, eftersom jag inte vet om tjejen har varit all over Cypern så ska jag inte göra någon större grej utav detta, men båda hennes uttryck låter sjukt fel. Även om hon har rätt i att man egentligen inte borde gå klädd hur som helst på stan, men man borde väl ändå inte välja kläder och alltid ha tanken i huvudet ''kan jag verkligen ha det här, tänk om jag blir våldtagen?''?

Men nu ska jag sluta och gå upp och sätta lurarna i öronen medans jag klär på mig. Lilly Allen's Fyck you har blivit en favorit liksom Hanna Montana's Hoedown throwdown. Men först ska jag säga er att Göteborgkex nya kakor med chocklad och nötter i är inte att rekomendera! Euro Shoppers verson med bara chocklad i är inte bara billigare, den är godare också. Blog u later, XOXO

Kommentarer
Postat av: m

det är inte "All page hits" du ska kolla på utan "Unique page hits". SORRY! ;)

2009-07-17 @ 18:24:42
URL: http://hennesdanssteg.blogg.se/
Postat av: Isolina

Du kanske ska se dig ut i världen och inse att man inte kan gå naken som tjej. Det är sagens samhälle? Du är nog inte så gammal verkar det som tjejen, för man säger inte en sån sak. Visst, önsketänkande kanske, men inte verklighet. Lär dig skillja på det du som bara rest under dina föräldrars vingar :)

2009-07-19 @ 11:19:47
URL: http://icho.webblogg.se/
Postat av: Isolina

Sen har jag inte skrivit att man blir våldtagen, kanske ska läsa igenom det en gång till lilltjejen :)

2009-07-19 @ 11:21:00
URL: http://icho.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0