1/15 dagar avklarade...

...på mitt sommarjobb. Kom hemcyklandes för lite mer än en halvtimme sedan och har nu tryckt i mig en dubbel Daim - utan att ens få en gnutta dåligt samvete. Förut var jag dessutom miljövänlig (mer än att cykla dåva) och köpte Yoggie. Den är nämligen miljövänlig numera. Fast påvägen hem funderade jag starkt på att slänga den i gräset brevid cykelbanan. Men ack nej, har jag vart såhär miljövänlig så kan jag lika väl gå fullt ut, tänkte jag och cyklade hem och slängde den i papperskorgen. Creds till mig!
And to you guys som jag icke har berättat det för, så jobbar jag på min lilla mammas jobb: Tubberöds hus i Skärhamn. Fast jag jobbar i köket och hon jobbar på avdelningen och tar hand om allas mor- och farföräldrar.
Dagen har väl vart sådär lagom kul, lär väl ta ett tag innan jag och min arbetskompis (lite coolt av mig att säga så, right? haha) Carl-Johan lär känna varann och kan prata lite mer avslappnat, men han verkar riktigt trevlig. Dagen till ära så har vi diskat, diskat och åter diskat. Redan efter en halvtimme hade jag kännt lukten utav både kål och potatis. Vi fick även spola vatten och rengöringsmedel på hela golvet för att sedan sopa ner det i avloppen igen. Åh, gud så roligt! Speciellt medans K (hon som sa åt oss vad vi skulle göra) satt på kontoret hela tiden. Jag undrade verkligen vem som kommit på idéen att göra någonting sådant som vi gjorde, och så slog det mig: personen som inte behöver hjälpa till, såklart. I vanliga fall kanske hon gör det - men det hjälper inte mig ikväll när jag får världens träningsvärk i mina axlar.
Jag slutade i varje fall halv ett, ungefär, idag och det var riktigt härligt. Mindre härligt var dock att hela Skärhamn var upptagna och vägrade äta korv och kulglass med mig. Så jag drog in på ICA och köpte en macka och, som sagt, Yoggi och Daim. Nu är jag alltså go' och mätt och borde verkligen byta låt på Youtube. Blog u later, XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0