5/16 dagar avklarade...

...på mitt sommarjobb. Och jag har äntligen fått tag på två recept av de grejer vi har bakat:
Hallonmums:
2 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
100 g smält magarin
Och det bästa med den här kakan är att man inte behöver vispa, eller egentligen så får man inte vispa. Allt ska bara blandas ihop för hand. Sedan så häller ni det i en smord form och toppar med ca. 3 dl hallon innan ni shoffar in den i ugnen på 175 grader i ca. 25 minuter. Enkelt va?

Men vi har gjort sockerkaka också. Jag och C-J gjorde en med vaniljsmak, och så gjorde jag en själv med kakaosmak på. Tyvärr, så kan jag inte säga vilken som är godast då jag bara smakade på den med vanilj i. Men här kommer i varje fall receptet:
3 ägg + 3 dl socker = pösigt.
1,5 msk bakpulver + 2,5 dl vetemjöl
125 g smält margarin + 1,5 dl mjölk
Och så vispar ni ihop allting innan ni häller i antingen 4-5 msk kakao eller 1 msk vaniljsocker. Och även denna shoffar ni in i ugnen på 175 grader, fast i 25-30 minuter. men håll koll på dem bägge två, vi vill ju inte ha brända kakor!

Gårdagen spenderade jag på jobbet, tyvärr, men på kvällen så var jag med Katrin, Frida och Emelie hemma hos Katrin. Även Sanne och Andreas tittade förbi en sväng och det var riktigt mysigt ;-) Även idag skall jag vara med de tre förstnämnda. Vi skall nämligen på Sundanatta i Stenungsund, någon mer som ska dit?
För er, lite bortkomna om ni frågar mig, som inte vet vad Sundanatta är så är det typ att affärerna stänger vid tio och mängde med folk ska dit. N sa också att det går ut på att dricka - men inte om man är femton, anser jag.

Och hörrni, hur svårt den är är att fatta, så är Michael Jackson död. Jag tycker hela den meningen ser overklig ut. Han kan ju inte vara död, känns det som. Visst, jag förstod väl egentligen att kan inte skulle komma med mera musik eller så (även om det verkade som att han faktiskt hade tänkt det), men det känns ändå konstigt att han ska vara död. Jag langar min absoluta favoritlåt med honom (och ni får gärna göra detsamma), så skriver jag mer om den största tradgedin på mycket länge imorgon.


XOXO

Kommentarer
Postat av: Carrotastic

Jag kan inte heller fatta det. Att han är liksom borta, på riktigt, for real? ._. Det känns för overkligt liksom.



R.I.P <3



Och den låten är verkligen mäktig! Det finns nog ingen låt som han har gjort som är dålig helt enkelt. He's the man!

2009-06-26 @ 23:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0