Ellös, Orust

Jag, Måns, Rodi och Martin (klasskamrater) tog oss fram med stil. Vi tog oss fram med cabbe. Närmare bestämt Rodis pappas cabriolet. Eftersom jag aldrig åkt cabriolet innan så var det var riktigt coolt men också riktigt kallt. Fast jag tycker nog mer synd om Måns och Martin som endast hade T-shirts på sig (jag hade åtminstonde en jacka), för hela färden till Ellös tog drygt fyrtiofem minuter. Det var typ i en håla av Orust, mer öde än här jag bor. Och det säger inte lite det, haha. Eller okej, det gör det men ja. Det var i varje fall väldigt öde, det är det jag försöker få fram.
Vi skulle få trerätters middag men jag tyckte mest det var äpplejuise med tilltugg. Först så fick vi melonsallad med Prosciutto vilket är Italiensk lufttorkad skinka fylld med fett. Alltså den var faktikst ganska god första tuggan, när jag tog bort fettet. Men så tyckte jag att det blev så jobbigt att sitta och rensa den plus att eftersom det var så mycket så kanske det var gott. Men icke! Uh, trodde seriöst jag skulle behöva spotta ut det. Ingen favorit hos mig, kan jag ju lova.
Till huvudrätt så blev det någon mosat potatis med massa kryddor i en trekant (dom kallade det nått, men jag minns tyvärr inte det), med svampsås och två tunna köttbitar. Köttet och såsen var faktiskt gott - trodde inte det med tanke på att det var svampsås, men den smakade inte svamp så det var lugt. Fast det behövdes ju en hel del salt, men det gick ner. Potatisen dock, ja, den ska vi inte tala om.
Till efterrätt serverades det björnbärspanacotta med någon slags hallonsylt-vätska på. Den var faktiskt god. Men vad annars kan man begära utav en panacotta?
Under kvällens gång blev det en hel del tokigheter med Anna och Fredrik, men inte så mycket dansande för min del. Har en film som jag ska försöka få upp på http://www.facebook.com/, check it out om ni vill ha er ett gott skratt ;-) Hemfärden blev vid tolv och mycket mer finns det inte att säga om kvällen. jag kommer sakna alla, men jag lär inte märka det förän om ett par veckor.

Kvällens stora fråga är: Överlever Susan Myers ikväll? Eller får Dave äntligen sin hämd? Dax att kolla på kanal 5 to find out. XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0