Sammanfattning utav veckan

Hejhej allensammen och ursäkta att jag inte skrev igår. Vaknade änna vid åtta, åkte och hämtade pappi, fick en görsnygg rosa Washington DC tröja, åkte hem utan Mcdonalds, tittade på Desperet Houswifes-avsnitten ifrån i tis., gick ner till Nina, Moa kom dit oså gick vi tre till Kårevik och snackade om allt&alla, gick hem, åt, gjorde mig iordning, var påväg att möta Moa men stack till Johan istället då en kväll med dom kändes så lockande. Alltså jag träffade Moa på kvällen ändå, så jag är inte jätteelak trots allt ;-) Haha! Vill även passa på att tacka för gårdagen det ver sjukt mys allihopa! Gör vi det igen nästa helg?
Men vad gjorde ni andra igår? Ni som inte var hos Johan, Lisa eller Samuel då vill säga.

Jag går rakt på sak och berättar lite om hur det var i Stockholm:
           
Fast med såhär snygga resekompisar så kan det väl inte bli annat än bra, eller hur?

Och bra var just det de blev också! Kunde dock sovit lite mer än åtta timmar, men annars är jag nöjd! Eller, egentligen kunde vi förståss ha missat Vasamuséet också - men who cares?
Tisdagen har jag ju redan berättat om - Cosmonova och italiensk mat - så jag kör på med ons. bara:
Vi var vakna till tre innan vi väl somnade, jag och Frida, och då hade vi satt klockan på kvart i åtta för vi skulle äta frukost (på vandrarhemmet,ja). Så vi gick och tog en snabbdusch, klädde på oss o.s.v. och var nere i entrén, där vi bestämt mötas, klockan halv nio. Men icke! Såklart så hade några andra som skulle äta frukost klockan sju egentligen, såklart så hade dom kommit halv nio. Så vi fick vandra upp igen och satt där till kvart i - sen orkade jag inte mer. Frukosten i sig var väl okej, speciellt efter Cream Chocolatte.
Sedan blev det att på nått sätt (eller jag visste ju hur - Plattan och sedan buss 47 - men det låter mer mystiskt att skriva så) ta sig till Vasamuséet. Jag trodde vi var jättesena då i kom fem i elva och vi bestämt möte kvart i. Men då visade det sig att Jean-Mauris - en av lärarna som vra med - inte ens hade kommit, så jag skyndade i onödan, nästan.
Efter det otroligt tråkiga Vasamuséet (efter tredje gången blir det gärna så) och den otroligt tråkiga guiden (efter andra gången blir det gärna så) så drog jag, Anna, Lisa, Anton, Jesper, Fredrik och Frida in till Plattan och käkade nachos på ett jättemysigt cafe där!
     
Lisa                          Anton

Mätta och belåtna gick vi och köpte Shutter Shades - så nu har jag två par - tittade på Save sex-kläderna på H&M och sedan åkte vi iväg till Musikmuséet. Det var nice. Och då menar jag nice! Guiden som vi hade gjorde det så himla intresant, dock blev jag riktigt sur då och vägrade sjunga. Riktigt onice, vill jag lova!
Och när väl Musikmuséet var slut så var vi alla lika sugna på Gröna Lund! Men Dunkis ville äta Thai först och jag och Frida hade tänkt att kika lite i affärer. Tyvärr så märkte jag, påväg till Thaien, att jag var blöt på byxorna - men jag tänkte inte mer på det, utan att det kanske droppade ifrån taken eller nått, då det hade regnat dagen innan. Men väl inne på Thaien så tittade jag i väskan och insåg då att min vattenflaska med en halv liter vatten i hade läkt och var helt tömdt på vattnet som numera låg i min iPod och kamrea. Kameran klarade sig - tack och lov, D40 är inte det billigaste - men värre gick det för iPoden. Den är helt kaputt trots Patriks upplivningsförsök... Så nu blir det till att spara pengar, för jag bara måste ha musik. Just nu använder jag min mp3, som inte är så pjåkig - men jag kan knappats titta på film eller gå in på internett liksom.
Men i varje fall, Grönan var lika underbart som alltid och med två nya attraktioner var det något alldeles extra! Dock vågade jag inte åka Insane, men det är en annan femma! Någonting jag som vågade åka var Fritt Fall Tilt. På vägen upp hatade jag Rasmus, det är ett som är säkert, men påvägen ner älskade jag honom. Typ. Attraktionen var i varje fall underbar, även om man inte kan tro det. Och även fast Fritt Fall inte är en av mina favoriter så har jag lärt mig gilla den. I jalla fall på Grönan.


Gondolen tiltas framåt och man faller fritt mot marken - från 80 meters höjd!

Efter denna underbara åktur kände jag änna att det var bäst för mig att åka hem, haha. Satt nämligen och skakade utav kicken säkert fem minuer efteråt. Så jag, Frida och Jesper drog till Gamla Stan för att leta energidrycker och kanske käka Ben&Jerry's kulglass - men vi gjorde inget utav det. Så jag drog och käkade Falafel på en Kebab med min syster M istället. Och shit, vilka trevliga ägare må jag säga! Eller i varje fall den ene utav dem.
Kvällen slutade med att jag och Frida höll oss upp m.h.a. energidrycker, igen, och somnade inte föräns tre den natten heller. Vaknade vid sex och kunde absolut inte somna om. Ovärt! Var riktigt härligt att komma hem, kan jag ju lova, men att sitta på ett tåg i tre timmar utan musik är ju inte att rekomendera! Uh. Inte heller att åka i Annas lilla bil utan Ac är att rekomendera. Men vi schteekte med öppna fönsterrutor och Lisas musiktävlingar - ''kul''! Så natten mellan tors. och fre. sov jag tio timmar - det är inte varje dag vill jag lova!

Fre. kvällen spenderades på studentkalas. Och vilket studentkalas sen! Tänkte även lagt upp en bild på min klänning som jag hade där, men hittar den inte på internett någon stans, så ni får vänta tills nästa mån. med att se den, så jag ska ha den på min egen aslutningsfest. Efter den avslutningen, som är i skolan, så drar vi vidare till Ellös för 'en sista kväll med gängen' som de så käckt kallas! Vilka ska dit, undrar jag då? Och vad ska ni ha på er? Vill ju knappats ha samma som någon annan ;-) Denna klänning införskaffades då i mån. och då även en väska! En ny favorit hos mig vill jag lova. Åh, den är galet snygg! Ni skall få se en bild någon dag, men den dagen är inte idag. För nu ska jag skära grönsaker istället, blog u later. XOXO

Kommentarer
Postat av: moadinbabe

assåå bilden på dig och anton på plattan, han ser ut som din livvakt eller nåt! hahaha, skrattade heeelgött när jag såg den :)

2009-06-07 @ 23:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0