Min helg

Hejdär! Hur har ni det i värmen? Det är ca. 30 grader ute och klockan är sex. Känns gött! Dock kommer det inte kännas lika gött ikväll när man ska sova och det fortfarande är typ 25 grader. Men det problemet får jag ta i tu med då ;-) Dock är det mycket behagligare ute om kvällarna - har jag märkt fredag-lördag - så att tälta en natt framöver hade inte vart fel! Fast det är väl bäst att jag jobbar klart först. Och på tal om det så jobbar jag halv åtta-halv ett imorgon, vilket är riktigt gött!

I fredags var jag ju, som sagt, i Stenungsund på Sundanatta. Eller ja, det blev inte mycket till Sundanatta för mig, då jag bara stannade i en timme. Max. Men jag fick köpt mig ytterliggare ett sådant där randigt linne som alla har ifrån Gina Tricot, och en chockladfrapino. Mums! Tiden där inne spenderade jag ihop Med Katrin, Frida, Evelina, Aldina och Emelie vilket vart riktigt trevligt! Vi mötte även Lisa och Emma, Anna och Caroline, Viktor och C-L och Johan, Carl, Andre och Alexander. Lika trevligt det med.
men när vi väl kom tillbaka till Tjörn så blev det till att dra hem och byta kläder då jag hade svettats sönder i klänningen jag hade. Att springa till bussen och sedan åka med den i närmare en timme är inget att rekomendera i detta vädret, det är ju ett som är säkert! Så efter klädombytet blev det till att tralla ner till F. Mattson här i Rönnäng med lite mysigt folk att spendera kvällen med. Tack, hörrni! Love to do it again next weekend, men då stannar jag gärna länge mamma :-)

Gårdagens dag/eftermiddag spenderade jag i Sun't med Lisa, Mathias, Samuel, Kicki, Rasmus och Erik vilket var riktigt härligt! Jag doppade mig till och med tre gånger - varav en var frivillig, men de andra gångerna (då jag för övrigt blev islängd) var lika sköna dem!


Bilden är inte ifrån i lör., men erkänn ser det lockande ut?

Idag har jag spenderat dagen ihop med min pappa. Vi har åkt ångbåten Bohuslän runt Tjörn och ätit på Thaien, där jag bl.a. träffade Dunkis (dotter till hon som äger Thaien, och styvdotter till han som äger Thaien), som jag gick i samma klass med.

     
Båtturen började i Skärhamn...

     
...sedan bar det förbi Kyrkesund...


...och sedan under Tjörnbron innan vi åkte tillbaka till Skärhamn igen. En riktigt skön tur!

Men nu ska jag dra och titta på fotboll på Tuveslätt, XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0