Avslöjande #1

Hej igen! Står i köket och har fullt upp - men jag gillar'e! Har precis satt in bröden i ugnen och tänkte även ge er receptet på dem:
50 g jäst (ett paket)
1 task salt
1 msk socker
Blanda samman
2 msk matolja
4 dl vatten
Rör ner
2 dl grahamsmjöl
Och sedan så mycket mjöl som behövs för att göra den till en smidig deg
Låt den jästa en gång i bunken och en gång på plåten
- beroende på hur mycket tid du har. Det är egentligen inte så noga, anser jag, bara den jäser någon gång liksom.
Och så in i ugnen i 225 grader! Jättenkelt!
Just idag så gör jag mina som hjärtan, det är ju trots allt Mors dag, men annars brukar jag bara göra dem som vanliga baugetter - det bestämmer du själv!
Avslöjar mer later! XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0