Recept

Ooops! Kom på förut att jag ju glömde skriva upp det omtalade creps-receptet. Inte okej! Men be prepared, 'cause here it comes;
Först gör man ju då pangkakor (ca. 6 st):
2 dl vetemjöl
1 dl grahamnsmjöl
1/2 tsk salt
5 dl mjölk
3 små ägg
Blanda samman och schteek i en smord schteekpanna, nivet.
Och så till fyllingen då:
2-3 hackade morötter (smått)
400 g vitkol
1/2 purjolök
1 msk soja - och ta absolut inte mer, det är ju mest för färgen
1 tsk curry
1/2 burk böngroddar (du kan ta en hel, men då måste du ha en tandpetare i närheten)
Fräs grönsakerna i en gryta med smör, stäng sedan av värmen och blanda ner resten av ingridienserna. Lägg lite i var pangkaka och rulla ihop, nivet sådär tjusigt som man gör om man skall göra kanelbullar. Lägg dem i en smord ugnssäker form och strö ost över, sedan ställer ni in den i ugnen på 225 grader och väntar tills osten smält (5-15 min.). Dippa rullarna i gräddfil och voila - you're gonna love it!
Och ja, en del ord är felstavade - men det är ju det som är specialiten med mig :-)

Men nu skall jag försöka göra en bild att ha här på presentationen. Blog u later, XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0