Syslöjden några timmar senare

Hej igen! Just nu sitter jag, som ni kanske redan förstått, på syslöjden. Och eftersom jag gjorde klart min görsöta kjol förra veckan så orkar jag inte börja på någonting nytt då detta är sista lektionen..

Kind of cute, right?

Känner att jag har hunnut med rättmycket idag, kanske p.g.a. jag vaknade tjugo över sex - sådär lagom gött. Men jag är inte trött i jalle fall. Inte än. Tryckte i mig en yoghurt till frukost och sedan blev det faktikst till att skynda,skynda då jag, som ni sett, bloggade lite på morgonen. Kännde att jag var tvunget att skriva litet då, eftersom jag inte hann igår.

Och nu skall jag skriva ever more. Som sagt, så går jag ju på en mycket strikt diet och såklart så får man inte äta godis, dricka dricka eller dylik. Men, igår misslyckades jag totaly! :-( Eller först gick det bra, yoghurt på morgonen - tyvärr, men i need it - och till lunch blev det ju då vegitariska creps (se recept nedan). Men någonstans mellan engelska lektionen och SAABen gick det snett. Prince hade godis och självklart ville jag ha. Så när jag kom hem så var jag ruskans hungrig så jag tryckte i mig en Mars, en Snickers och en MilkeyWay. Uh. Plus att jag drack cola till maten. Alltså man orkar ju inte! Känner mig lite besviken på mig själv må jag säga.
Sen när jag var nere hos Moa tog jag en lakrits också - men bara en! Men när Moa och Mria åt glass så åt jag päron - feels good. Och till kvällsmat åt jag ju då kanelhavregrynsgört - vilket jag inte tycker hjälper min matsmälltning så himla mycket - och en banan.
Men idag ska jag kämpa vidare, och jag kommer hålla er underrättade - vare sig ni vill eller inte ;-)

Hörde just att det pratas om att det skall bli fint väder, lite längre fram i klassrummet. Lisa sa t.ex. att det ska bli 27 grader på sön. Är lite osäker på alla dessa väderprognoser, men vi får se.

Som sagt så ska vi ju till Stockholm på tis. nästa vecka - vem i denna bloggande och facebookande värld kan ha missat det? - och jag kan kanppt vänta. det ska bli härligt att komma bort, och ännu härligare att det är med Lisa, Anna, Fredrik, Jesper, Anton och Frida.
Tyvärr ska varken Moa eller Oskar med - utan dom spenderar sina dagar i cafeet och pararellklassen - men jag lär väl överleva med ett par telefonsamtal ändå.
Tack&lov så har Ann och Jean-Maruris - klassens mentorer - bara planerat att vi skall gå till Musikmuséet, Riksdagshuset och Vasamusét så jag har gott om tid att gå på Grönan och på stad och leta studentklänning (till fre. efter) och en väska. Någon som har några tips på bra affärer?

Kan även medela att pappi kommer inte på lör. men nästa! God, I've missed him.
Men anyway, idag skall jag probebly baka på Elevensval här i skolan - jag är väl i caffet om du är sugen - och i e.m. så blir det till att läsa på tyska verb och titta på Grey's. I like! Eller i varje fall det sistnämnda. Och till kvällsmat så blir det K special med jordgubbar eller banan - can't deside.

Tror nog att Little Grey är min favorit,
men vilken är din?

Blog u later, XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0