Svininfluensan

Hej på er! Länge sedan jag skrev ett riktigt inlägg, men here it comes:
Idag är jag sjuk. Vilket betyder film. Men eftersom jag inte har tillgång till nya filmer, så har det bli till att se på filmer vi har här hemma = gamla filmer. Och då menar jag riktigt GAMLA filmer! Typ Hair. Originalversionen. Lite för mycket musikal, även för mig. Men den var bra, och tänkvärd.



Nu tänkte jag alldeles strax titta på Grey's Anatomy, men jag måste bara skriva av mig lite först ang. denhär svininfluensan. Och hur mycket det stör mig. Så fort någon blir sjuk eller bara råkar hosta lite så har han/hon/den/det svininfluensan. Skulle inte tro det? Om ni nu går runt och säger att ni har det, så big deal? Det är som vilken himla influensa som helst. Bara att om man har sämre imunförsvar eller är inom en riskgrupp så kan man dö av den. Men liksom, man kan dö av allt så varför förstora upp hela denhär svingrejen?
Och OM ni nu skulle ha symtomerna, så kan man ju tycka att ni ska kolla upp det. Men jag säger nog nej till det. För det första så kostar det tydligen en massa att kolla upp det. Och vi vet ju alla hur Tjörn har det med sådana penger these days. Att slösa pengar på andra än sig själva (=de som sitter i komunen) är ju bara dumt. Och för det andra så testat det på marsvin. Hur kul låter det egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0