Inte min buss-dag

Min dag har varit fruktansvärd. Trots att jag bara tillbringade en timme i skolan.
Första lektionen var engelska i A26 10:00-10:55. Man skulle skriva en recention av en bok och jag valde Harry Potter and the Half-bloog prince. dels för att jag har löst den på svenska och sett filmen, och dels för att den är så otroligt bra så det finns inte. Insåg jag igår kväll i jalle fall.
Men när det var tio minuter kvar på lektionen hade jag dock bara skrivit klart handlingen. Men eftersom det var så för typ alla i klassen så ska vi, förhoppningsvis, få mer tid på måndag.
Men det var faktiskt inte det jag skulle berätta. utan min berätelse tar sin start i början av engelska lektonen, innan alla hade kommit. Emelie gick fram till tavlan och skrev: 11:00 C15 Matte. Vanligtvis så har vi lunch då, men våran lärare, Anna, ville tydligen låna en halvtimme-fyrtio minuter av åra liv till att gå igenom provet vi hade veckan innan lovet. Eftersom vi fick sluta efteråt så var det nemas problemas med oss.
När Emelie hade skrivit klart gick hon tillbaka till sin plats och till Sara, där dem bägge konstaterade att detta var en mycket bra skolvecka, och jag höll verkligen med dem. För stunden.

Vi slutade mattelektionen 11:35 och det gick en buss 11:40, men den hann vi ju såklart inte med. Jag och Erica gick till expeditionene istället för att se om hon och Jenny skulle göra NK-provet imorgon, och sedan när vi kom ner till skåpen så var där alleles folktomt. Eller i varje fall 09SPb-tomt. Men påväg ut till stora vägen, där Tjörnexpressen har sin hållplats, såg vi Jenny och Frida. Eftersom vi trodde att bussen gick 12:15 - vi hade ju inte hört annat - så hade vi ingen brådska så jag gjorde mig ett snabbt besök innan vi traskade ut till hållplatsen. Men halvvägs kom Erica på att Jenny och Frida kanske skulle till torget, så vi slog dem en pling och hörde. Tyvärr visade det sig att dem inte skulle till torget utan precis hade gått på Tjörnexpressen, så det blev jag och Erica som fick åka till torget.Visserligen hittade jag en held del inför morgon dagens Göteborgs-besök, men jag hade hellre åkt hem.
Nästa buss gick 12:40. Det skulle komma både en 350 och 354 = en till Erica och en till mig. 350 kom först, en minut försenad, och 354 kom inte. Jag väntade ungefär en kvart innan jag insåg att den faktiskt inte skulle komma heller. Så jag gick. Till Stenungsön. I kylan o blåsten över bron och över vägen med en massa bilar. Satt där och väntade i tjugo minuter innan världens bästa Tjörnexpress kom. Jag var hemma 14:35 och önskade innerligt att jag fortfarande hade gått på Bleket. Där hade det tagit mig 20 minuter att komma hem. Inte himla TRE timmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0