Bad vs. good

Hej, hej, hemskt mycket hej på er! Idag har vart en riktigt jobbig dag. Jag vaknade och var sur, åt ingen frukost bara för att jag hatar att börja tidigt, hoppade på en fullproppad buss men hade turen att få en plats brevid min gamla klasskompis Måns. Han gjorde min dag. Vi pratade om alla klasskompisar från nian, och på bron mellan Tjörn och Stenungsund insåg jag hur trevligt det var att få pratat med honom ett slag. Dock vände den känslan rätt fort i och med att jag öppnade dörren till skolan - som vanligt, med andra ord.
Mellan elva och tolv skulle jag ha prov och jag kan berätta att jag var så sur så det var inte klokt. Hur kan man sätta tre lektioner i rad, lunch och sedan en endaste ynklig lektion?! MAN ORKAR JU INTE! För det första så är man ju vrålhungrig när den trejde lektionen börjar och för det andra så är man ju supermätt när man kommer hem. Inte okej!! Att det sedan var makaroner och fisk till mat gjorde ju inte saken bättre heller..

Lovade er ju här om sistens att jag skulle hissa och dissa busschufförerna som tar mig till och från Stenungsund varje dag. Tror dock bara att jag orkar med två dissar, hiss-berättelsen är på tok för lång och innerst inne tror jag inte att ni bryr er.

- Bussen var pretty knökad utav människor för några veckor sedan, så jag och Moa tänkte att vi hoppas på där bak. I och med att vi har skolkort (som man kan stämpla där bak) så gjorde ju inte det mycket. Sakt och gjort, vi fick till och med bra platser. Såklart säger världens suraste busschoffför att vi måste komma fram och stämpla. Efter att vi sagt emot någon gång, förjäves, går vi fram och där står det att koretn redan är registrerade - precis som vi sagt till chuffören. Bryr han sig? Nej. och vi får stå resten utav resan.
- Såg en tjej som var påväg till den bussen jag satt på, och jag är väldigt säker på att busschuförren såg henne också. Han stannar vid ''hennes'' hållplats för att släppa av lite folk, och när hon sprunigt ikapp bussen = är mindre än en halv meter ifrån bussen så kör han. Hela bussen kände nog ett sting av medlidande för tösen. Lägg även märket till att det är samma chufför vid båda händelserna.

Nu: gymmet! XOXO


Kommentarer
Postat av: Carro

Vissa chaufförer borde inte få vara't! Dem förstör morgonen genom att vara fräcka! :o

2009-10-01 @ 19:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0