Nya tidtabeller från Västtrafik

Minns ni i vintras då Västtrafik ändrade tiderna för bussarna här på Tjörn? Minns ni hur fruktansvärt arg jag var då? Och minns ni att jag var med i tidningen för jag ville att alla skulle inse hur arg jag var? Detta minns jag.
Men nu skall dem ändra igen. Ändra rätt, hoppas jag:

''Lokala förändringar på Tjörn
På Tjörn kommer följande förändringar i den nya tabellen:
• Tjörn express förlängs till Bäckevik på alla turer
• Linje 355 får en ny senare morgontur till Myggenäs
• Linje 358 får en ny tur på eftermiddagarna till Askeröarna
• Det blir en gemensam tabell för samtliga linjer till och från Klädesholmen
• Färjelinje 361 Rönnäng-Åstol har nya tider anpassade utifrån resenärers önskemål''

Detta betyder alltså att på fredagar då jag slutar 12:45 och har gått en hel vecka i skolan och förmodligen har hela väskan fylld med alla möjliga tunga läxböcker behöver jag inte gå en halvtimme innan jag kommer hem, utan bara fem minuter. Tack och lov!
Det betyder också att när jag börjar klockan tio, så behöver jag inte längre ta en buss som går 08:28. Jag kan ta en buss som går så sent som 09:00. Dock åker jag inte längre med Skärhamnarna - vilket är lite tråkigt, då dem är SÅ mycket roligare att åka buss med än typ Rönnängarna (no offense, men the ugly truth is still the truth), men jag kan ju sova länge så whatta heck.

Så nu har jag, för tredje gången under min Nösnäs tid, beställt en ny tidtabell. Dock tog det ett tag innan jag hittade länken dit, so here you go.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0