Idag

Började dagen med att äta havregrynsgröt - såklart. En tallrik havregrynsgröt håller dig söt (eller nått)! Sedan åkte jag och mamma upp till fabror doktorn för att ta lite prover för min mage. Dendär saken som är en riktig pain in the ass 24/7. Dock vet jag fortfarande inte vad det är, utan doktorn lille skulle höra av sig när han visste.
Sedan åkte jag och mamma vidare in till donken och drive in för att köpa mig två cheesburgare och en chckladmilkshake innan skoldagen drog igång. Matte första lektionen, där jag mot slutet faktiskt förstod lite mer. Fick även en hel del sms av en hemlig beundrare, som gjorde mig lagom confused - men när jag väl fick reda på hans rätta jag så lättade en sten från mitt hjärta, haha. Eller nått. Efter denna oh, så förvirrande mattelektion hade jag, Jenny och Anton håltimme p.g.a. Ericus var sjuker. Annars var det meningen att vi skulle redovisat ett geografiarbete, men icke sa Nicke.
När håltimmen tog slut och klockan närmade sig 14:50 tog vi oss upp mot klassrummet och hade även fått sällskap utav Adam, Antons lille vän, som även var min hemliga beundrade under förmiddagen. Dock fick han inte närvara vid lektionen, men det är smällar man får ta. Den lektionene var ränkt att vi skulle redovisa våra powerpoint-presentationer om oss själva. Dock var det bara sju stycken som var klara, och var jag en av dem. Och jag säger bara en sak: pinsamt! Jag har nämligen gal1 svårt att prata inför folk, till och med så svårt att jag skall gå en kurs inom det till hösten (mitt individuella val). Men dagens prata-inför-folk gick väl rätt bra ändå, även om jag helst hade sluppit. Men vi avslutade skoldagen med att Anna, vår lärare, lät oss sju ta 15:40 bussen istället för 16:40 bussen, så det var värt det ;-)

Resten av dagen skall jag nu spendera framför engelska glosor och geografi boken. Och framför maten då. Och pepparkaks-ballerina. Och mjölkchocklad. Och två flaskor Ramlösa Jordgubbe/Lime. Och räkna timmarna tills nästa tisdag då det är Desperate Housewifes preimär. Och så justja! Jag skall äta baugetter idag med! XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0