Mitt hår genom tiderna


Första gången jag gjorde någonting annat än att klippa håret.
Gick i sexan och kände mig ursnygg då skolfotot skulle tas ;-)


Inte världens snyggatse bild, haha, I know. Men waz evvah.
Togs by meine Vater på Cypern 2006. På den tiden var jag galen i svart och ville helst av allt färg hela håret svart.
Mamma, syster och säljaren av hårfärg tyckte det räkte med slinogr. Jag tackar dem för det.


Midsommar 2007 såg jag ut såhär.
Skulle tro att detta är ungefär min riktiga hårfärg. Men det är bara vad jag tror.


Några månader senare såg jag en grymt snygg förpackning med hårfärg. Guldigt, såg det ut som.
Det blev orange-rött = jag blev en ginger. Man skulle ju kunna tro att jag var den andra systern Weasley.


Några dagar innan jul 2007 var jag modig och färgade inte bara håret blondt utan klippte page också.


Men såklart tröttnade jag efter ett tag så jag lät min syster klippa upp den ena sidan lite.


Efter ett tag gjorde jag även detta hos frisören.
Någonting som syns mer under min o, så glada tid som konfimand.


Sedan gjorde jag inte mycket alls med håret på ungefär ett år. Nån blond hemmafärgning då och då.
På baldagen färgades håret återigen blont/ljustljustljust hos frisören.


Ungefär ett halvår efter färgades håret återigen blondt, men denna gången med tunna, tunna bruna slingor i för att ge håret lite lyster.


Sedan färgade jag ju håret, som vi alla vet, gult. Dock skulle det bli sådär vitt som det var på balen, men icke!

Men nu har jag tröttnat på detta ljusa samt gula och skaffat mig en ny hårfärg. Dock har jag inga bilder på den, så to be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0