Frasiga frasvåfflor

God dag! Vad har ni för er? Själv tänkte jag snart skölja ur min hårinpackning och se om jag får någon ordning på detta jobbiga som sitter på mitt huvud. Helst av allt skulle jag bara vilja raka av det, men nejnej. Jag sparar det till balen 2012!

Idag skulle egentligen Jenny och Erica kommit hit på våfflor, men det blev dessvärre inte så för att Ericis var tvungen att ta en buss hem vid halv tolv. Segt värre! Men våfflor kan man ju faktiskt äta any time :-) Ni kanske har någon att äta dem med? Aya, I'll guve you the recipe anyway:

ca. 7 stycken
75 g smält smör
2,5 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
1 kram salt
2,5 dl kalt vatten
1 dl vispad grädde
-
Blanda de torra ingridienserna + större delen av vattnet. Vispa till en jämn smet. Vispa ner resten av vattnen och rör i smöret + grädden.
Ca. ½ dl smet i järnet och voila! Serveras med vispad grädde och sylt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0