Nervös som jag-vet-inte-vad



Hallå i stugorna 8) Hur mår folket idag, måntro? Själv känns det rätt bra men sjuuuuukt nervöst! Vårfest imorgon, a.k.a. bal, och det känns som jag ska svimma eller nått vilket sekund som helst in. Inte kul! Det började igår och har varit såhär hela dagen idag... Tänk då hur morgondagen blir alltså... Shaijt! Det enda jag är rädd för att helt enkelt att svettes. Och att det syns. Jag säger bara lökringar. Uh. Får mig att rysa, bara tanken. Haha! Men nåväl, för att tänka på någonting annat så bakade jag lite. Faktiskt. Även om det är onyttigt. Och även fast jag inte var på spinning&core idag. Anyway, tänke langa recepeptet då denna kakan är sjukt god:
3 ägg
3 dl socker
2,5 dl mjöl
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
150 g smält smör
0,5 dl mjölk
0,5 dl vatten
och så lite florsocker att hälla över då kakan är klar.
Rör ägg och socker poröst, silia i mjök och kakao, vispa, lägg i bakpulver och vaniljsocker, vispa, häll i de smälta smöret och tillsist mjölken och vattnet, vispa. Häll i en smord, bröad ugnssäker form och schoffa in i ugnen i 40 minuter i 175 grader.
För jag har lärt mig att saker med kakao i skall icke vara i högre temperatur än 175 grader, och det verkar stämma om man tittar på alla recepept med kakao i.
Sen när den är klar så välter ni upp den, låter den svalna innan ni vänder på den återigen och silar på lite florsocker. Alltså gör den, den är schukt god må jag säga!

Anledningen till att jag inte har bloggat någe denna veckan är helt enkelt för att jag haft fullt upp. Som jag skrev, i sista inlägget, i måndags så gymmade jag ju i tisdags. Och då menar jag gymmade!
Först och främst så steg jag upp tjugo i sju den dagen, jobbigt bara det. Men det sämsta var att sen i onsdags förra veckan så har jag vant mig vid att somna vid ett-två tiden, och så även i måndags. Så den natten sov jag alltså 4,5-5 timmar ungefär. Inte särskilt kul de heller! Missade nästan bussen till skolan gjorde jag också. Dagen började ju inge vidare bra alltså. Så hade vi hemkunskap och gjorde någon mystisk äggpaj. Som sagt, mystiskt. Men jag och Fredrik gjorde äggost! Mycket lyckat. Och när jag hade en stund över, och vi väntade på pajen, så gick jag och kollade vilka som blivit balvärdar. Shit, det gjorde ju inte direkt att jag blev lugnare om man säger så... Men ingen nämnd, ingen glömd.
+ på¨att vi slutade tidigt på matten så jag hann med kvart i byssen till Skärhamn. Först och främst gick jag ill ICA Nordeviks och köpte rakhyvlar&rakskum, sedan blev det till att dra till grillen och köpa korv med bröd och applejoise. Det är mums alltså! Och sen gymmet då. Gymmade i två timmar, Gainomax Chocklad (kärlek till den, mh mmh, aldrig smakat någe godare), Core 30 min, Body Pump 45 min. Sedan kände jag att jag var värd en pizza!
Aldrig, aldrig någonsin varit så trött. Och jag skoja inte. Shit säger jag bara.

Och så brev det onsdag och jag missade nästan bussen igen. Buss klockan åtta på morgonen är sannerligen inte min grej! Men jag åkte i jalle fall bil hem, creds till mamma! Haha. Väl där åt jag lasange, sedan åkte mammi och jag och solade, sedan blev det spinning 45 min, i like! Mötte även Frida på gymmet och vi hade en trevlig liten pratstund. Saknar förr (förr är typ några månader sedan, haha)!

Och idag då, försov mig och tog tio i nio bussen. And guess what? Jag missade nästan den med. Serri alltså. man börjar ju undra ibland... Sen mitt på dagen så skulle vi se på en teater, och jesus vilken teater sedan! Värd! och framför allts sann. Den handlade typ om hur det är i skolan o.s.v., sant varje ord vafan.
Dans på gympan idag med, i like i like!
Påväg hem införskaffade jag ny deo. Hoppas bara den, för en gångs skull, håller vad den lovar. Använder Barnängen right now, och den gör det inte i varje fall. Så det fick bli Nivea denna gången - hoppas på bättre resultat!
Och nu på eftermiddagen nä'r jag kikade runt lite på www.facebook.com så hittade jag dessa urtjusiga glajjor som bara känns som ett måste i sommar:



Men jaja, thanks for reading! Skall försöka övertala mammi om tiden imorgon till efterfesten, och ska även försöka skriva av mig lite imorgon.
Nu är min kaka klar, hoppas på lika bra resultat som förra gången ;)
FÖRESTEN! Missa inte barnen (ja, barnen) med viktproblem klockan tio ikväll på trean. Jag ska absolut se det, ska du? XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0