Min dag

Hej igen! Nu är jag tillbaka. Har bl.a. hunnit med att äta, skriva ut två recept samt ladda hem Voddler.
Men nu tänkte jag berätta om min dag. Eller vad jag hunnit med hitentills - d.v.s. skolan.
Först och främs hade vi samhällskunskap. Ingen vanlig lektion, utan en perfekt första-lektionen-på-fredag lektion med ett frågequiz om vecka 15. Dock failade jag rätt hårt, och fick bara tre ynka poäng. Väldigt pinigt, skulle man kunna säga! Dock hade jag hört talas om Sadam Husains ''älskarinna''/kidnappade dama - vilket min lärare inte hade - så lite cred till mig ändå.
Efter det så var det matte. Och matte alltså... Inte riktigt min grej, kan jag ju lova! Är lite nervis inför nationella proven 12 och 21 maj, måste jag erkänna. Men det skall nog gå bra...eller det måste gå bra.
Sedan blev det lunch och geografi. Inget av det är något att hänga i granen så jag tycker vi hoppas över det och går direkt på vad jag gjorde efter skolan istället.
Jag simmade. 1000 meter. Efter många om och men, men ändå! Jag är stolt över mig själv :-D Detta är en aktivitet jag tänker syselsätta mig med varje fredag fram tills skolan slutar. Dock inte tre utav de sju som är kvar, men ändå. Två av dessa är vi ju lediga och den tredje (närmare bestämt den sjunde maj) skall jag klippa och färga håret direkt efter skolan på fredag.
Aya, jag har två grejer som jag bara måste dra upp med simmandet. Eller, egentligen hör det inte simmandet till, men det hände under tiden jag befann mig i Sundahallen så: Det var en mamma och en dotter där. Mamman var väl mellan sisådär 35-40 och gick runt i bikini. Helt okej, om ni frågar mig. Det är ju knappats ett ''klädesplagg'' som har åldersgräns. Någonting som dock har åldersgräns, någonting som mammam gjorde då, är att hålla för magen. Alltså seriöst? Kommer man inte över det vid en viss ålder? Jag hoppas det, annars är det ju pinsamt!
Så till hennes dotter då. Hon var fem år och skulle börja skolan till hösten. Dock var hon ttillräckligt ansvarsfull, tyckte mamman, för när de stod och bytte om hände det inte mycket med dottern. Hon stod mest och kollade på mig och höll på med, vad hon kallade, sin mobil. Tillslut blev mamman lite irriterad och sa att ''när du nu börjar skolan till hösten måste du ju klara detta själv, då är det ju ingen som tar hand om din nyckel, säger åt dig vad du skall göra o.s.v.''. Dottern är tyst innan hon utbrister ''Men mamma! När man börjar skolan måste man verkligen, veeeeeerkligen, veeeeeeeeeeerkligen gör ALLT i hela världen sjäklv då?''. Haha, världens sötaste typ! Vet inte ens om mamman svarade på frågan, men tror inte det. Dock lär väl dottern märka att så är då verkligen inte skolan. Eller i varje fall inte förskolan.

Annars i veckan har jag tittat på Desperate Housewives och Cogartown, köpt ett par jeans från Cubus, varit på core, promenerat, hittat en söt kärleksmening samt pluggat engelska och tyska. XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0