Never regret anything that made you smile

För nästintill fem timmar sedan klev jag in i affären. Ica Rorsman som i vanliga fall stänger kl. 20. Även idag, trodde jag påväg ned till affären, för det är ju inte röd dag idag. Denna tanke gjorde mig väldigt lycklig, för det betydde ju att jag skulle hinna till affären. Dock kom jag på, några hundradelar senare, att det faktiskt är röd dag idag och att jag förmodligen inte skulle hinna till affären. Varför skulle jag annars vara ledig från skolan idag, liksom? Knappast för skoj skull.
Aya, när jag kom till affären var den fortfarande öppen och jag tänkte att det är väl öppet till åtta trots allt då. Jag klev in i affären och frågade, för säkerhetens skull, kassörskan när dom stängde:
Klockan sex, visade det sig.
''Aha. Vad är klockan nu då?'' Frågade jag lite undrade, då jag var säkert på att klockan var över sex.
''Fem över sex.''
''Aha...''
''Men du kan ju handla ändå om det går snabbt.''
I och med att jag visste vad jag skulle ha, plus att det stod en annan tjej bland godishyllorna och shoppade loss, betydde ju detta att det var helt lugnt för mig att köpa vad jag nu skulle ha. Trots att affären stängde fem minuter tidigare än jag äntrade scen. Men kassörskan brydde sig inte, jag fick handla ändå. That kind of thing makes me smile.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0