Nötkakor

Varannan torsdag, under skoldagarna såklart, har jag och Erica vårat estetiska val; foto. Men i och med att vi är en sådan stor grupp så har vi det bara, som sagt, varannan torsdag. De andra varannan torsdag äter vi frukost på McDonalds. Pankakor, McToast, kalkon och cream cheesmackor eller skink och ostmackor. Vad som än lockar. Men det var inte det jag ville säga, utan i torsdag som va så pratade vi om jul och julmat. Att vi äter julmat på julafton och sedan hänger den med en bit - nästan tills del tar slut. Men bara nästan. Jag skulle gissa på att de flesta gör såhär med den mesta utav julmaten.
Men nötterna då? What about them, undrar jag bara. Mamma brukar ge våratill ekorrarna - vilket är populärt. Men idag tänkte jag att det är ju aldrig fel att pröva nått nytt. Så jag ställde mig i köket och knäckte nöttter. 50 gram hasselnötter. Men det hade nog vart godare med 100 gram. Sedan hackade jag dem så smått, så smått. I en annan skål vispade jag 2 ägg och 1 dl socker vitt och poröst, innan jag hällde i 1 dl mjöl också. När dessa tre ingridienser var blandade så rörde jag ned nötterna med en slickepott. Sedan var de bara att klicka ut med två teskedar på en bakplåtsklädd plåt och ställa in i mitten av ugnen 200 grader i 6-7 minuter. Sedan låter man dem bara kallna på ett ugnsgaller.

Detta är alltså vad jag har gjort idag. Samt promenerat, tittat på Desperate Housewives, farmat och ätit middag. XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0