Linnéa här

 Halojj! Äntligen lördag, påsklov och jag ska få tid att skriva lite! Härligt!


Måndag 30: Vaknade hur trött som helst p.g.a. lite sömn under helgen - men ska det va så ska de va! På gympan är det bollsport - såklart! På matten får vi historian som skall vara klar torsdag 00:00 och jag fatta ingenting. As usual när det gäller Anns grejor. Sen blir det hem och plugga inför kemiprovet på tors och klämde även in lite historia. Det enda positiva denna dagen var väl typ att det var potatismos i skolan. Och jag åkte bil hem. He-he.


Tisdag 31: Is-show, dock var den något bättre förra året om jag ska vara ärlig, men dom är sjuukt duktiga! Serri. Specielt Melinda om jag får säga't själv då va.
Efter det var det direkt till hemkunskapen och det blev till att laga mat i tre timmar. Oj, så nervös jag var innan! Inte kul!
Jag jobbade med Fredrik och Jesper och vi lagade Toast a la Bleket (Toast Skagen), krämg potatis gratäng med lövbiff och Päron a la Chocko. Maten blev ju gör go och så va, men vet inte om det gick så bra... Det återstår helt enkelt att se!
När jag kom hem blev det lite historia sen bort till utvecklingssamtal i 10min - så slöseri på min läxtid - en sväng till sötmormor innan det drog iväg till en efterlängtad Body Pump 69. Dock hade jag lite förstora förväntningar! Känns som att jag håller mig till den gamle pupmen, jag. Såklart blev det min efterlängtade solning också, så skönt! Sen åkte jag hem och tittade på Desperet<3 Lika underbart sm alltid!



Onsdag 1: Dagen då Lisa och Fredrik fyllde övningskörning - grattis igen! Dagen då det var tacos i skolan, dock utan gurka - den kostar tydligen 40 kronor kilot! Dagen då det var 18 grader ute! Fantastisk början på april. Dagen innan kändes lite som att solningen var onödig, men men. Jag gick hem i linne och det var underbart! Väl hemma så hade mamma köpt Ekbergs äpple&kanel-paj, den där färdiga smulpajen nivet som finns i påse, klar att hälla upp. Smaken var väl sådär, lite mycket konstgjort kanske...
Sedan blev det till att plugga - kemi, kemi, kemi. Och kvällen avslutades med Grey's Anatomy. Love!



Tosdag 2: Dagen för mitt kemiprov! Och tyvärr hade jag ett par för taighta blå byxor. Eller inte för taighta. Men taighta.
Lektionen efter kemiprovet så har jag såklart tyskaprov. Oförberett. Och inte vilket oförberedda tyskaprov som helst, utan nationella.Hallå, säger jag bara! Inte gick det bra heller.
Plus denna dagen var väl att jag, Fredik och Frida dansade på gympan. Och vilken dans sedan! Haha!
Gick till vandrarhemmet, i kyla, innan mamma kom! Och sedan blev det historia! Jag svarade inte ens på sista frågan helt. Man orkar inte liksom!



Fredag 3: Sovmorgon. Och när jag väl kom till skolan så hade vi såklart inte den första lektionen. Inte A-tyskan hellre. Man börjar ju undra ibland... Vi tittade på en Hitler-film på Livskunskapen och flyttade stolar på matten. Sedan blev det till att ha en timmes rast. Sedan stod samhällskunskap på tur, där jag skriver om långväga mattransporter. Ex. så om dom någon dag skall äta stekt kyckling i Kalix, där jag även tror Tallvik ligger, så steks den i Thailand innan den flygs hit. Alltså man orkar ju inte!
På kvällen så kom Frida, Nina, Katrin, Moa och Melinda till mig. Det blev girl-talk, krabbilurer och mopedåkning. Mys. Tack för kvällen! Ett bra slut på veckan liksom. + att vi fick påsklov, kan det bli bättre? Så behövligt om du frågar mig!

Och nu, lördag den 4, så sitter jag här i morgonrock, scannar bilder och kan fort. inte bestämma om jag ska träna eller inte. Hm... Och vad händer ikväll? Och på påsk? Och vem har efterfesten på baldagen? Problems bro'.

XOXO






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0