Två dagar

Tjatja allesammans! Vad har ni för planer för kvällen, tro? Själv har jag ingen aning men är free for sugestions.

I förrgår skrev jag ju att jag igår skulle käka havregrynsgröt och cykla rynt Kuballe eller tur&retur till Skärhamn men det blev ingenting av det. Istället hoppade jag på bussen till Göteborg klockan 15:00 och därinne åt jag både frukost, lunch och middag vid 17 tiden. En kyckling sallad på Paprika och en stor vaniljmilkshake på McDonalds och min dag var gjord! Trodde jag i varje fall.. Jag, Moa, Nea och Mtla som jag var med där inne vandrade vidare till Kungstorget där det skulle spelas live musik under kvällens gång. Den första, och faktiskt enda, gruppen vi såg hette Dektektivbyrån. Först sattes det bara på lite ljud och jag fattade sannerligen inte vittsen med dessa, men efter en stund kom de ut tre gossar på scen och när jag hade hört den första låten med dem så var jag såld. Haha, eller nått annat såntdär klichigt!




Jag och Moa åkte hem med 21:35 bussen som egentligen passade oss båda lagom. Om handär Markus Krunegård vart en timme tidigare. För Moas del då, vill säga. Själv har jag nämligen ingen aning om vem han är. Men jag är lika glad ändå! :-D

Idag vaknade jag vid halv tio tiden, gick ner, gjorde frukost och satte mig framför ett Desperat Housewifes avsnitt innan jag skyndade mig med att klä på mig och raka benen för att sedan nästintill flyga bort till Skärhamn där jag, Fredrik, Anna, Lisa, Anton och Jesper skulle mötas halv ett.
Jag hade planerat att komma hemifrån vid halv tolv men låste dörren och satte mig på cykeln så sent som kvart i tolv och tänkte att detta klarar jag aldrig. Jag trodde att jag säkert inte skulle vara i Skärhamn föräns vid ett eller nått. Bara-för-att liksom. I vanliga fall tar det visserligen 45 minuter att cykla dit, så vid ett tiden var väl lite att ta i, men jag trodde i jalle fall att jag skulle bli sen. Men 35 minuter efter att cykeln började rulla nerför min backe utanför huset så var jag i Skärhamn. Tio minuter tidigare än alla andra! Jag är riktigt stolt över mig själv alltså, för jag hann till och med ta mig ett litet snabb-talk med mammi och pappi innan färden var avslutat. Creds too me!
Nåväl, dagen var mysig och jag fick i mig både en bulle och en glass. Mumsigt!


Anton, Fredrik och min melon- och viol-glass. Rekomenderas!


Fredrik och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0