Svar på tal

Jag la upp en inlägg i lördags med temat Michael Jackson - hur han haft det, bilder på honom, frågar ang. hans död o.s.v. Jag la även upp en bild med texten
''Michael Jackson
Född 20 augusti 1958
Död 25 juni 2009
Vila i frid<3''

http://www.bilddagboken.se/, och såklart fick jag ett par komenterer om hur ''tur'' det var att han var död för han var ju trots allt en ''äcklig pedofil''. Visst kunde dessa människorna hålla med om att han sjöng och dansade bra, men nej, dom tyckte det var tur att han var död/tyckte att det var på tiden/skulle börja köpa lego för att få fortsätta leka med honom.
Även här på min blogg fick jag ett svar: ''...Kan även tillägga att han såg faktiskt BRA ut när han var mörkhyad, så jag förstår verkligen inte varför han helt fick för sig att "få sig en sjukdom" (+ ett x antal 'skönhets'operationer), när han dessutom skrivit en låt om att det inte spelar någon roll om man är svart eller vit osv. En av alla dessa gåtor med Michael alltså...''
Jag pratade med Melinda om detta igår, och hon skrev även sitt svar här på min blogg: ''anledningen till att han gjorde operationerna med hyn var just because; hud sjukdomen han hade. vem vill vara fläckig liksom?''
Då känner jag bara såhär; vem vill ''få en sjukdom''? Sedan när jag ha ätit ska jag ''få magsjuka'' då eller vad menar du/ni? Han fick ju en sjukdom, blev fläckig och sedan opererade han sig. Så visst har han opererat sig vit, men det var ju inte meningen från början. Han gjorde det knappast för att han ville vara vit för att de är bättre eller sämre människor eller någonting sådant. Utan bara för att se ''normal'' ut (vad är normalt fresten?), istället för fläckig.
Och detdär med att han var pedofil - hur sant är det egentligen? Visst, varken jag eller ni vet vilket som är sant. Men eftersom minst en familj drog tillbaka anmälan så tror jag knappast på't. Och det sägs ju att MJ älskade barn/ville umgås med barn eftersom han aldrig fick vara ett själv. Det betyder inte att han ville älska med barn - på fint språk då - eller umgås med barn för att ge dem alkohol eller dylik.
Den svensk som fick träffa honom var ju Anton Glanzelius, och han har beskrivit M som en mycket blyg men vänlig person. MJ hade även mängder med djur och ett helt nöjesfält. Att han lät pojkarna sova i samma rum som honom och inte flickorna kanske bara berodde på att han ville vara liten, få känna sig i samma ålder som pojkarna. Att sedan deras föräldrar trodde någonting annat, ja, det är sin sak. För egentligen, hur många 13-åringar vågar ange en våldtäcksman? Tror absolut att föräldrarna hade ett finger med i spelet, och ville tjäna lite extra pengar. Smart var det absolut, inga tvivel om saken!

Jag läser gärna era åsikter om detta - håller ni med eller är det helt tvärt emot?


Kommentarer
Postat av: Carrotastic

Okej, tydligen förstod ni inte riktigt vad jag menade.

Förrän jag läste det Melinda skrev så har ju >många< sagt att han just opererat sig till vit - nothing else. Eftersom jag (ingen skulle jag riktigt tro?) inte har en susning om det är sant eller inte. Om han nu fick en sjukdom som gjorde han fläckig och till slut fixade sig vit all over. Vem har bevis för något utav det? Jag vet själv inte vad jag ska tro ibland. Alla går på det dom hört och tror själva. Så mycket som jag vet, läst och fått höra är att han blev vit för att han bl a inte ville likna sin pappa, som betedde sig sinnessjukt svinigt mot honom och hans bröder i barndomen. Det var även pappan som i stort sett fick MJ att operera näsan pga att han retat honom för den och gett honom ökenamnet "big nose". Liksom, det känns också ganska rimligt, eller? Stackarn har nog aldrig varit riktigt lycklig utanför musikvärlden.



Pedofilgrejerna vill jag inte heller tro på alls helst. Han hade knappt några vänner att umgås med eller någonting när han var mindre. Han hade ingen riktig barndom. Därför försökte han på ett sätt ta igen detta genom att hjälpa utsatta barn och så i äldre dar. Han var fortfarande ung i huvudet när han var 20år och uppåt.. Han visste ju typ ingenting om hur man skulle vara eller någonting sånt typ eftersom hans pappa inte gett honom chansen som liten. Så det kan jag förstå att han gillar att umgås med barn. Hur konstigt det än kan låta ibland, så tycker jag inte att man borde anklagas som pedofil bara för det. Liksom, wtf. Jag blir så trött. Vad vill världen?

2009-06-29 @ 16:16:53
Postat av: melinda

de sk "bevisen" om hudsjukdomen ligger ute kind of everywhere!

2009-06-30 @ 00:35:37
URL: http://hennesdanssteg.blogg.se/
Postat av: Carrotastic

Hm, maybe it does. Inte för att jag lagt större märke till det men, aja.

Ärligt talat så bryr jag mig inte om om han fick den där sjukdomen och opererade sig eller inte.

'Det är när folk inte har tillräckligt med fakta som dom börjar gå på egna spekulationer och obekräftliga uppgifter.'

Jag kan inget annat än att känns medkänsla för M numera.

2009-06-30 @ 12:33:20
Postat av: Carrotastic

(Michael alltså, inte någon annan. Haha)

2009-06-30 @ 12:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0