Dan före dopparedan

D.v.s. igår. Spenderade jag med min kära moder och syster.
Först var vi på Näl. Eller Nälet, som Rodi skulle sagt. Kära gamla Rodi. Som för er som inte vet vem denne Rodi är, så är det en old clasmate från Bleket. Men i alla fall: efter ''Nälet'' drog vi oss till Överby där det blev PR 23-shopping för mammas del. PR är present och 23 är ju datumet jag fyller år. För min del blev det plåster-som-skyddar-ärr-och-stöter-bort-UV-strålar- och tröj-shopping. Tröjan, som för övrigt kostaade 350 från början, fick jag för 199 spänn. Sicket katch va!
Efter att vi gått helt wild 'nd crazy i affärerna gick vi och åt. Jag åt fisk. Frivilligt. Fattar ni vad stolt min mamma är på mig eller. Så jag bestämde att jag inte behövde äta mer fisk på hela sommarlovet nu. Bara för att jag vart så duktig liksom.
Efter dinner tog vi efterrätt på Max. Lyxshaken. Den innehöll mjölk blandat med mjukglass, chokladsås och chokladbitar toppad med sprutgrädde. Jag är inget fan av sprutgrädde, men annars var den god. Dock var det ingen såndär wow-upplevelse. Min kära syster tog en med jordgubbssak, och hennes var lite godare. Men fortfarande, inget wow.
Detta betyder alltså att från kl. 7:10 till 14:00 åt jag fyra gånger. Först min vanliga frukost, sen en hallonpaj när vi kom till Överby, sen middag och shaken när vi åkte där ifrån. Att man orkar, säger jag bara. Oså slank det ner några popcorn (och massa bär, som ni såg på bilden) när jag var hos Moa senare på kvällen. Visserligen är väl bär, frukost och middag bra. med hallonpaj och en shake känns ju lite onödigt. Egentligen.
Någonting känns ännu mer onödigt är dagens frukost. En flaska cola, en kanelbulle och fyra ballerina. Mitt mål om vältränade lår går väl sådär lagom bra nu. Så därför är det bara att hoppa på cykeln och börja trampa!
Måste bara berätta att mellan vi kom hem från Överby och att jag gick till Moa så städade jag och mamma hela huset. Hur bra är inte vi på en skala?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0