Recept på bacon, spagetti i spenatig ostsås för tre personer


God morgon! Nu är det snart off to Aröd och Husmanskonst med mamma. Där väntar dagsfärska räkor, äggröra, grovt bröd och en sallad. Mamma tycker det är onödigt att gå upp så tidigt, när både hon och jag är lediga - men efter hon har ätit sin frukost där uppe kan jag lova er att hon kommer tycka detta är lika nödvändigt som jag.

Har ni tur, d.v.s. om jag kan med, så får ni en bild på maten sen, men annars hörs vi när jag är hemma igen. Under tiden tänkte jag att ni kan få underhålla er med ett recept från min vän Maria. Eller om det är från min vän Nina... Jag lagade det i alla fall förra veckan, och lovade er då receptet ;-)

Du behöver:
2 pkt bacon
3 dl makaroner (i stl. med skruvmackisar)
1 tsk salt
1 stor pkt ostsås
1 påse spenat
Salt
PepparStekpanna
Kastruller
Sax
Stekspade

Gör såhär: Koka upp vatten. Klipp baconen i bitar, stek den sedan knaprig. Sänk plattan till sisådär 2an-3an. Häll i makaronerna och salt i det nu kokande vattnet. Rör om. Låt koka enligt förpackningen. Häll i ostsåsen i en annan kastrull och koka upp. Vid första bubblan - häll i spenaten. Rör om, rör om och rör om lite till. Stek baconen om möjligt lite knaprigare. När ostsåen blivit varm igen och makaronerna är färdiga häller du av vattnet från makaronerna och blandar sedan ned både bacon och ostsås i samma kastrull med makaronerna. Salta och peppra! Bon apetit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0