Jag - en livs levande matlåda

Om denna veckan räknas som nummer ett, nästa som nummer två, nästa efter det som nummer tre och sen ytterliggare nästa vecka som nummer fyra. Ja, i sådana fall är det fyra veckor kvar tills skolan börjar. Räknar man även med den första veckan i skolan, så har man fem veckor. Under dessa veckor går jag på en strikt diet. D.v.s. jag får inte äta efterrätt, bullar, kakor, glass, godis, chips, salta pinnar, nötter, O'boy, nattmackor eller popcorn.
I onsdags var jag så godissugen så jag trodde jag skulle dö. men jag stod emot tryck, drack lite vatten, och åt inget godis.
Igår var det ju bio. Detta betyder också att igår blev min första synddardag. Jag åt popcorn. En stor popcorn, dessutom. Visserligen delade vi på den. Men ändå. Det var popcorn. I min mun och mage. Jag hade tillochmed popcornsmulor kvar på tröjan när bion var slut. Då kände jag mig nästan som en fetknopp. Okej, det gjorde jag inte, men hallå; Smulor. På tröjan. Som man inte märkte föräns en halvtimme efter dom fastade där.
Inte nog med att jag åt popcorn igår. Idag har jag varit hundra gånger onyttigare. Minst.
Dagen till ära har jag nämligen tryckt i mig havregrynsgröt, ett knäckebröd, en aktivia, ett glas provia, en stor lunch innehållande ris, typköttbullarisås, couscous och sallad, ett wienerbröd, en apelsin, en rostbiff/potatissallad smörgås, två köpta panacottor, en halv kärleksmums, tre gaffelkakor och snart en påse popcorn.
Känns ju som att jag har ätit upp alla kallorier jag har tränat bort under veckan. Minst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0