Mina dagar med myggorna

God morgon! Vad har ni för er idag? Själv åt jag nyss stekt potatis, ägg och melon nyss. Veldigt burrigt (det är liksom det nya it-ordet, läs nedan för fler tips)!


Idag är vädret sannerligen inte på topp, men det började ju gå utför redan igår. Jag och Anna gick till Nya i Skärhamn och grillade lite med Emma, Frida och Mria och vädret var verkligen down low. Gråa moln klädde hela himlen. Som tur va så var det inte kallt, vilket gillas. Någonting som absolut inte gillas, något som jag har haft ont av hela denna veckan, är myggor. S E R I Ö S T, vad gör dom för nytta? Nått måste det ju vara eftersom dom finns I guess...
I tisdags hos Erik blev jag hur biten som helst, på halsen bl.a., i onsdags när jag mötte Anna, Amanda, Alice och han Stefan på Hamngrillen, i förrgår var det faktikst inte så farligt men då satt vi ju under ljus och med folk som rökte hela tiden, och så igår då. Jag tror verkligen dom vill mig nått! För herregud, jag blev verkligen biten hela dagen igår:
Jag och pappa var ute med båten till Kärsön och skulle ta kort på Kronhjortar deep down in the forrest och där fanns det inte bara mygg, utan även myrer och en massa andra bitande saker. Jag fick nästan panik p.g.a. småkrypen. Usch!
Men, som sagt, vi skulle ju fota Kronhjortar fast det gick ju som det gick kan jag lova:



Det var dem enda fotona jag fick på dessa rädda djur. Men, som tur var, jag fick tag på två andra djur:



Så igår på kvällen åkte jag till Skärhamn och mötte Anna och vi gick ju, som ni redan vet, till Nya där Frida och Emma satt och chillade. Tjejerna tände grillen och även Mria kom. Det var sådär lagom boring att sitta där i allt de gråa så vi begav oss till Axel P. Påväg dit mötte vi inga mindre än Robin, Mathias, Lisa och hennes Mathias. Och eftersom det var ett bra tag sedan jag mötte Robin så blev jag glad i jalle fall :-D
Anyway, hos Axel var det massa mysigt folk som verkligen gjorde min kväll. Puss på er. Men då Axel skulle lägga sig tidigt (=hockey nästa dag) så var vi tvugna att dra vid tolv och då gick vi och satte oss på Hamngrillen - nya inneställer ya know. Och där satt vi och jiddrade (pratade) en massa burrigt (nått bra) jidder. Men sen så skulle Cornelius gå på dirren (direkt) men stannade kvar så jag undrade serri (seriöst) vad han höll på med. Och ja, för er som undrar, Cornleius är den som har smittat mig med allt detta data-språk. Men jag gillar't, trots att det är totalballat (nått dåligt).
Men nu ska jag spela Farmville på Facebook - who's joining me? Blog u later, XOXO


Kommentarer
Postat av: Gun

Korten av fjärilarna blev ju hur bra som helst alltså. Det var väldigt vad ni jiddrade i går då :o) Förrästen att ni inte gick på dirren alltså när myggorna kom. :o) Dataspråket liknar lite av Stockholmsspråket tycker jag men det är totalltballt trots allt :o)

2009-08-09 @ 14:50:57
URL: http://gunpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0