Kycklingsoppa med smak av thai

Hej på er! Vad har ni för er en kväll som denna? Ni som inte börjat skolan än börjar väl absolut kommande vecka. Nervösa? Någon?

Förut lagade jag ju som sagt mat och det blev, precis som rubriken avslöjar, kycklingsoppa med smak av thai. Det är väl kanske inte ursprungnamnet på det, men vet faktiskt inte vad jag annars ska kalla den... Anyway, here comes the recipe:
Låt 8 dl vatten, 4 dl kokosmjölk och 2 msk kryddmix för soppor koka upp innan du lägger i 3-4 strimlade kycklingfiléer, 10 cm hackad purjolök, 1 hackad/skivad tomat och 2 skalade och hackade morötter. Låt koka upp 20 minuter, en kvart. Sedan shakar ni ihop 2 msk mjöl och 1/2 dl vatten och låter det koka ytterliggare en gång, fast nu bara i ca. 5 min.
Om soppan är på tok för tjock när den är klar kan ni ju alltid hälla i lite mer (kallt) vatten. Dels för att tunna ut den, men även för att den är så otroligt varm. Ni kan ju pröva er fram ;-) Servara med bröd!


Men nu ska jag titta på Greek och Priviliged innan det blir en låååååååååång date med duschen. XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0