Sorbe

Hejdär! Blåser ni bort där ute eller? Själv sitter jag här och väntar på middagen. Fläskfile och råstekta potatisar (fråga mig inte om namnet på potatisarna - rå stekta? Ha-ha!)!
På tal om mat så gjorde jag hallonsorbet förut. Mh mmh! Eller jag hoppas det är gott, har ju dock inte smakat den än. Men jag ger er receptet ändå, så kan vi ju hoppas på att det är gott. Vilket jag tror, men ah:
- Först kokar ni ett vattenbad med 1 dl vatten, 1 dl socker och 1 tsk citronsaft. Låt det koka upp och kanske koka i 1-2 minuter.
- Vispa en äggvita hårt.
- Mixa antingen en packet (ca. 250 g) jordgubbar eller hallon. Jag tog hallon då vi inte hade några jordgubabr hemma, men enligt receptet så skulle et faktikst vara jordgubbar.
- Blanda samman allt, häll i en form och ställ in i frysen några timmar. Exakt hur länge kan jag tyvärr inte svara på, men skulle säga minst fyra.
Lycka till och så hoppas jag att både min och era blir goda :-)

Igår gjorde jag mest ingenting. Eller vid ungefär tio över elva försökte jag börja titta på Scary Movie 1, men trots att det är en komedi så blev jag vettskrämd! Men någon dag får jag väl ta mig samman och se på den, för Scary Movie 3 är min absoluta favoritfilm! Så jag borde ju gilla ettan, right?
Och så kom jag på att jag glömde uppdatera er ang. min fredagskväll. Vid niotiden frågade Nina ifall jag ville åka båt med henne ut till Marstrand för att lämna err par glasögon, men så blev inte fallet utan vi fick oss en cykeltur istället och sedan spenderade vi kvällen hemma hos Mria med Frida, Samuel, Fabian, Amanda, Robin och Mria själv. Riktigt mysigt var det i jalle fall!

Men nu ska jag duka, blog u later, XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0