Skolda'n numero uno



Nej, det var det sannerligen inte! Men påväg in och precis när vi satte oss i aulan och sedan i klassrumen var det nervöst som sjutton! Men det gick över efter inte alls länge. Det var till och med så bra att jag fick ihop en hel Hissar-lista:

- Schemat. Varannan tisdag börjar jag 10:00, bl.a. kommande tisdag. På onsdagar börjar jag 10:00 och slutar 14:45 - vilket betyder att vi bara hinner med fyra lektioner den dagen. Mh mmh! Ännu bättre är det på fredagarna då vi går 10:00-12:50. Den endaste lilla grejen som man kan klaga på är väl att på torsdagar så slutar vi 14:05 men har nån slagas 'stödtorsdag' (man kan få extrahjälp om man inte fattar/har missat nått eller liknande) som inte börjar föräns 15:00. Visserligen kan man ju simma, gymma eller hitta på nått annat trevligt då - men frågar är bara vad?
Men som sagt så är ju det mitt enda problem ang. schemat, så jag antar att det är ett lösligt sådant!

- Busskorten. Jag åker gratis, inom Krans-komunerna (fråga mig inte vilka de är), mellan 04:00-19:00 måndagar till fredagar för första gången i hela mitt liv - utan att behöva betala en ynkaste krona. Behöver jag säga mer?

- Platsen. Jag har tidigare gått på två skolor i hela mitt liv. Den första låg typ granne med en mataffär, men då var jag nästan för liten för att inse det roliga med att ha en skola så nära affären. Plus att vi knappast hade några håltimmar/raster att gå dit på. Min andra skola låg ca. 15-20 min. promenad till närmaste affär - knappast värt det right?
Den här skolan ligger granne med ett simhus, gym och caffe. Ca. 10 min. promenad till närmaste resturang (McDonalds) och bara 20-25 minuters avstånd till en del klädaffärer plus fler resturanger. Den har även två resturanger varav en lagar hemmagjord mat. Jag är nöjd, alltså!

- En utav rektorerna. Lägg märket till att det står en utav rektorerna, det finns alltså två! Den ene kom fram till mig och Frida, dock för att be Frida ta ner fötterna ifrån sätet framför men whatever, och frågade vad vi skulle gå o.s.v. Skön snubbe!

- Sune. En utav mina mentorer. En riktigt go' kille alltså. Kan inte riktigt sätta ord på det goa med honom, men nått är det.

- Allt folk. Idag var det nästan 350 nya ansikten att lära känna, imorgon finns det 1400. Det ska nästan bli roligt den första veckan, man kommer ju tro att man hittar nya människor mest hela tiden :-D

- Bloggläsarna i min klass. Dom går runt och säger 'cha, cha allesammans' 24/7. Hade dom inte vart så sjuttans kaxiga hade jag nästan älskat dom.

Men, som alltid (eller nått) så finns det även en dissar lista:

- Moset. Det var hamburgare och mos idag. Och vilket mos sedan! Vatten minst en decimeter utanför själva 'mosytan'. Hur bär folk sig åt egentligen?! Blir det sådär äckligt och vattnigt när dem bara gör till 350 personer, hur sjutton kommer de då se ut när moset är lagat/ska räcka till 1400 stycken?! Jag bara undrar.

- Naturkunskap. Jag välde faktiskt Samhälle för att komma undan alla dessa beteckningar o.s.v. från kemin och fysiken - skall dem stalka mig livet ut eller vad är det frågan om? Biologin klarar jag dock utmärkt :-) Men det är ju faktiskt kul också.

- Min rektor. Tyvärr, tyvärr, tyvärr har inte jag dendär trevliga och mysiga rektorn utan en tråkig nästintill tant som knappt presenterade sig. Hallå, liksom!

- Att folk heter likadant. Jag heter Linnéa som även en annan gör i min klass. Det finns även två Linda och två av ett namn till, minns dock inte vilket..

- Käcka människor. Sådanadär över trevliga, pedagogiska människor nivet. Jag klarar dem bara inte!

Men men, back to reality. Nu ska jag göra mig iordning inför min skönhets sömn, hörs på lördag! XOXO

Kommentarer
Postat av: m

i min klass fanns det två klaror, två angelicor, sen nåt mer par.

OCH vi är bara 15st. hahah! slå de.

vi har matsalen i ett café och café killen är cirkus 20bast och störtskön. sen 2 minuter gång till närmaste konditori, tre sekunder till närmsta tobakaffär som säljer till folk utan lägg. vilket jag inte behöver men andra. 10min spårvagn till staden och all shopping. det är mycket bra! maten vi får i skolan beställs från en restaurang. vi dansar 5h i veckan, ledig varje onsdag. ja allt är prima. har inte så mycket mer att säga. take care. GODNATT! :*

2009-08-22 @ 22:29:21
URL: http://hennesdanssteg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0