Drinks

Hej på er! Äntligen har jag tid att skriva. Kom hem ifrån skolan vid fem-tiden och nu sitter jag här vid datan och försöker få ihop lite ''fakta'' angående vad Vänsterpartiet tycker om invandring o.s.v. Lite småintresant, men dock väldigt svårt! Att jag har skitont i magen (humor, humor) gör ju inte direkt saken bättre heller. Den har gått helt crazy bananas sen i måndags och jag fattar ingenting. Tänk om jag blir magsjuk eller nått!! :-(
Men även om jag har ont i magen så tänkte jag lägga upp inte bara ett, utan två små och mycket enkla recept med saker som man oftast har hemma:

√ Lätt milkshake, ca 3 portioner:
4,5 dl mjölk
1 dl valfritt sylt
3 msk vaniljglass
Mixas och njut! Garnera gärna med bär.

Och nästa recept - eller recept och recept, tips kanske är bättre att kalla det - hjälper oss alla med halsen i dessa sjuka tider:
√ Varm mjölk de lux, 1 portion
Häll upp mjölk i en valfri mugg, så att du får så mycket du behöver, och häll sedan över i en kastrull. Vispa tills det kokar och rör sedan ned 4-6 halstabletter, låt koka i ca. 1 minut till. Häll tillbaka i muggen, drick and get healthy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0