Två dagar

Jag tänkte bara kort berätta om mina två senaste dagar. Nämligen gårdags kvällen, som spenderades hemma hos Moa med Mria, Nina, Cornelius, Erik, Emma och Axel, och idag då. Vaknade runt åtta, vilket är på tok för tidigt då det är lov, gjorde mig iordning och satte mig, efter lite hjälpa av mamma, på bussen till Stenungsund. Bytte där till ett tåg - som jag numera är kär i, jag ska bannimig åka tåg oftare! - och hoppade av en 35-40 minuter senare av i Göteborg med Emma, Moa och Cornelius. Det första vi gjorde var att ta oss till Bergakungens salar för att beställa biljetter till Avatar - och nej, jag fattar fortfarande inte den filmen. Tydligen är den et måste-se-film? Alltså va? Skulle inte tro det. Men jag var ju trots allt sugen på bio, så självklart gick jag med på det. Men det gjorde inte Bergakungen, serni. Där var fullt. No shit, Sherlock. Istället tog vi oss ut till Haga och fikade världens största kanelbulle med lättmjölk. Dock är lättmjölk inte min grej ( rödmjölk is the shit!) men kanelbullen var god. Men oh, så mättsam. Alltså jag skojar inte! Det var galet. Varken jag, Emma eller Cornelius orkade äta upp dem. Och det säger en hel del.

Efter detta mycket mättsamma fikabesök, drog vi oss tillbaka mot stan, fick sällskap av Erik och jag fick köpt lite smått och gott. Är dock lite besviken, för jag skulle vilja köpt ytterligare en träningströja och en kofta. Men det tror jag att jag skall ta igen imorgon, då ett besök på Stenungstorg hade suttit fint. XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0