Två dagar

Läser ni dendär bilagan som man får tillsammans med Göteborgs-posten på söndagar, tror jag att det är? Två dagar, tänker jag på. Och det är precis det jag skall berätta om nu, två dagar. Därav rubriken.

Fredag: Skolan. Hem. Göra tacossoppa med pappa. Skriva samhällsarbete, som förövrigt gick väldigt bra tills jag kom på att jag hade glömt lappen i skolan så jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Men nu har Emelie och Madelene uppdaterat mi om att man ska ta reda på ett parties ideologier och sedan se om de förljer dem eller inte. Då är frågan: hur sjutton då? Får nog ta mig ett allvarligt snack med fru Winqvist på måndag....
På kvällen åkte jag bort till Skärhamn för att kika på Emma K's clasmates på Saga tillsammans med Cornelius. Dem var riktigt bra, men det fanns ju andra som absolut inte var det.
Och så är det en grej jag inte fattar: what's up with dessa mjukisbyxor? Alltså jag brukar ha det när jag kommer hem ifrån skolan. Har även haft det några gånger i skolan - de dagarna man inte orkar med tajta jobbiga kläder så är det ju lugnt med mjukisbyxor. Men på en fredagkväll när man är ute? So what om man bara ska på Öppen scen, det är ändå skabbigt.
Dagen till ära så gjorde jag även en grupp på Facebook.

Lördag: Dagen spenderade jag tillsammans med mamma och pappa i Göteborg. Körde hemifrån vid nio tiden och kom hem vid fem ungefär = jag är grymt trött. Men samtidigt så är jag grymt nöjd med dagen då jag införskaffade både en julklänning och en massa julklappar. Jag är snart klar med alla mina juleklappar! Så himla gött! Jag har dessutom kommit fram till, detta året, att det är roligare att ge än att få juleklappar. Eller nästan i varje fall. XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0