Västtrafik

Tog 08:28 bussen från Bäckevik till Vårdcentralen i Stenungsund. Redan i Skärhamn var sittplatserna upptagna. I Kålläkärr var halva gången fylld med stående passagerare och i Häggvall var bussen knökad som jag-vet-inte-vad. Redan då trodde man att det fick räcka. Då visste jag inte hur fel man egentligen kan ha.
Vid Vårdcentralen i Stenungsund bytte vi ifrån en stor Tjörnexpress (som för övrigt inte går ut till Klädesholmen längre, om någon nu har missat det) till en liten låggolvad buss som redan var knökad. Och då menar jag knökad. Alltså s e r i ö s t. Hur har Tjörns komun tänkt här egentligen? Eller man kanske bör fråga sig: har dom tänkt?

Och just nu, i skrivande stund, fick jag höra att en kompis till mig sitter på 16:30 bussen. I Häggvall. Nu är klockan 17:03, vilket betyder att det borde vart hemma hos henne nu. Alltså vad är detta?


Kommentarer
Postat av: Gun

Linné hur åker du egentligen. varför byta till en låggolvad buss vid vårcentralen (som inte går till Klädesholmen) när du var på väg till skolan:o) Fattar jag dåligt eller? haha

2009-12-14 @ 19:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0