Paris Katherine Jackson

God för middag, på er! Vad gör ni? Själv åt jag nyss en Aktivia med blåbärs smak - mums!
Detta inlägget tänkte jag börja pang-på med två nej.
1. Nej, jag åt inte grahamsgröt igår - tack och lov, tror jag. Haha, uh. Jag tyckte bara det lät så äckligt i går morse. Orden växte nästan i munnen på mig, vad skulle då inte gröten ha gjort?
2. Postat av: Gun

''Jag är benägen att hålla med dej i allt vad du har skrivet om MJ:S minnescermoni.
Och att orden kom försent från vissa talare. Varför kan inte folk säga saker om en som är bra när man lever och inte efteråt?
Kanske har vi svårt att ge beröm eller så tar vi allt förgivet när personen lever och glömmer av att alla skulle må bra av lite positiva ord på vägen? Jag vet inte, men visst är det tänkvärt att ge bra ord mens man lever och inte när man är borta?
Den enda som du har glömt eller så såg jag inte att du skrev om det, var MJ:s dotters tal till sin pappa. Det tyckte jag var något speciellt och vågat av tjejen som inte har visats i offenliga sammanhang.
Fortsätt skriva Linnéa det är roligt att läsa det du skriver.
Dessutom vågar du skriva sådant som andra inte gör på sina bloggar.
Love you.''
Nej, du/ni missade faktiskt ingenting - jag skrev aldrig om Paris Katherine Jacksons tal. Varför? Jo, för när jag skriver mina texter så måste jag, tyvärr, ha ett bra slut på dem/en fråga/en poäng med det hela/ett skämt (som min högstadie-svenska-lärare så snällt har lärt mig). Och jag kom inte på ett bra sådant om jag skulle ha med hennes tal också... Just i detta fallet är det ju nästintill fruktansvärt I know, hennes tal kommer alla minnas. Inte för dess korthet utan för att det kansk var det ärligaste. Till och med ärligare än Brooke Shields. Så för att gottgöra er lägge jag upp det här på bloggen:



Och Gun - and me to I guess, heeh - har rätt. Man måste visa folk sitt stöd/sin kärlek under dess liv, inte efter. Efteråt hjälper det kanske de anhöriga, men inte personen personligen - och det är väl ändå det som är målet när man bryr sig om någon? Att personen man bryr sig omn skall känna värmen, kärleken, vänskapen och allt de där från en? Am I right?
Så därför säger jag nu till some og you guys out there: Jag älskar er - och ni vet vilka ni är. XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0