Svar på tal (läs 'Mer seriöst, tack' innan)

Ojoj, det känns visst som att jag har mött på världens kaxigaste tjej här. Eller låt oss säga världens 'kaxigaste'.
Jag skrev ju att ''Min åsikt på det sista är faktiskt att man skulle kunna gå naken utan att bli våldtagen.''. För som jag fattade det så tyckte hon att det var offrets fel och inte våldtäcktsmannens fel om våldtäckt sker. Visst kan jag ha fattat fel, men som sagt, jag uppfattade det så och svarade därefter. På det svarade tjejen ifråga: ''Du kanske ska se dig ut i världen och inse att man inte kan gå naken som tjej. Det är dagens samhälle? Du är nog inte så gammal verkar det som tjejen, för man säger inte en sån sak. Visst, önsketänkande kanske, men inte verklighet. '' Nejtack, jag vet mycket väl att man inte kan gå naken som tjej, men man borde kunna göra det. Så visst, önsketänkte är väl rätt ord för det. Men om man t.ex. låste in alla desperata, äckliga män som går runt och våldtar - ja, då hade man säkerligen kunnat gå naken hur som helst här i världen. Fast okej, skippa det nakna - hur behagligt hade det egentligen varit? Men man borde ändå kunna gå i kortkorta kjolar och urringade linnen och kunna känna sig säker. Det borde man faktiskt. Men jag kan hålla med dig att om man dansar i underkläder så är det väldigt utmanande, men man borde ändå inte 'räkna med' att bli våldtagen. Men jaja, jag kan väl erkänna att det är önsketänkande. Men att det är dagens samhälle, det är jag mycket väl medveten om. Och det har inte med ålder att göra, det har med att ofta (lägg märket till att det inte står alltid) då någon blir våldtagen så upplyses det av media. Det görs dokumentärer om våldtäckter, filmer om det o.s.v. Varför jag vet någonting om våldtäcker är för att det är vanligt, inte p.g.a. min ålder som sagt.
Men igen, ja, det är dagens samhälle. Och att det är just dagens samhälle och inte Antikens samhälle, t.ex., det vet jag bara för att jag är femton. Sorgligt nog.
Det var väl det jag hade att säga, hoppas jag fick med allt! Blog u later, XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0