Avslutning på skolan

Hejhej! Hur är det med er? Själv är det unerbart - första dagen på sommarlovet, kan det bli bättre?
Har precis pratat med min moster om bl.a. bloggar, och hon hade tipsat en kompis om min blogg. Sånt är så kul tycker jag! Som moster sa, tänk om jag en dag tjänar pengar på att blogga :-D Det hade jag inte tackat nej till, kan jag lova er.

Men nu tänkte jag berätta om gårdagen. Och den var faktikst inte så spännande som jag hade tänkt mig, utan precis som det brukar vara: för stora förväntningar.
Det hela började med att jag kom bort till skolan och mötte upp klassen utanför klassrummet. Kändes som en liten lättnad att jag och en klasskompis Matilda inte hade likadan klänning som det var tänk ifrån början (hon bytte, tack eller nått :-)). Så gick vi ner till gympasalen där massa föräldrar väntade. Med betoning på massa. Eller, egentligen så tyckte jag inte att det var så många just då, just när vi gick in, utan det kom sedan. Keep reading.
Så lysnade vi på lite band:
     

           
Ursäkta att bilderna inte är de bästa, men som ni ser så satt det massa folk framför mig. Som inte kunde sitta still.
Men efter dessa uppträdanden så var det så att några från Lions stiftelsen skulle upp och prata. Och man orkar ju inte, who cares liksom? Så stod dom där och tjöta och helt plötsligt så skulle dom dela ut ett pris på en novell som vi har skrivit den senaste terminen. Då säger Frida: Alltså det skulle inte förvåna mig om dom ropar upp mig... Inte för att jag tror det, men... (nått sånt) Oså säger jag: Ja, eller mig. Två sekunder efter säger ordförande i Lions-gruppen: Linnéa Tallvik. Jag reagerar inte ens på att dom säger Linnéa (har vart med om detta förut och då var det en annan Linnéa dom menade), utan det var när en kompis vände sig om och kollade på mig som jag bara kände hur paniken kom typ. Haha, usch säger jag bara! Det var det värsta jag har varit med om. Redovisade ju mitt religionsarbete inför klassen och det var pinsamt så jag kunde dö, fattar ni då hur jag kände ang. detta??! Inte det minsta gött :-( Men jag fick ju ett paket som plåster på såren: Ramona Franssons Lyckohjulet. Kanske inte en av mina favoriter, men det skulle nog kunna bli. Läste typ en sida imorse och det verkar lite kul att läsa då det utspelar sig på Tjörn. Antingen så är det bra att man känner igen sig, eller så kommer jag bara sitta och störa mig på massa saker som antingen inte stämmer eller som kunde beskrivits annorlunda. Kom förövrigt på tredje platsen, Matilda (the one som skulle gaft likadan klänning som mig, tack igen för att du inte hade det, skulle ju sett riktigt wierd ut) och en tjej i pararellklassen kom på första och andra platserna.
Men men, efter detta otroligt pinsamma prisutdelande så blev det till att lyssna på ännu mer musik:
           

           

           

Måste bara säga att ni var lika grymma allihopa! Lyckligtvis några som vågar, haha ;-)
Efter avslutningen på skolan så blev det till att ta sig vidare till Ellös för att äta. To be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0