Regnet det bara öser ner

Hej där ute i regnet! Jag säger bara harregud, regnet bara öser ner ju! Och jag som ska sluta skolan på mån. vill absolut inte att vädret skall vara såhär då! Tittade vädret på www.klart.se/väder-stenungsund.htlm just och såg att på mån. eftermiddag/kväll så ska det bli molnigt och 16-17 grader. Det ska även blåsa 4 m/sekund. Inte så lovlie om man säger så! Men vi får helt enkelt hoppas på att vindarna vänder (he-he) och att solen tittar fram trots allt!

Fick nyss ett sms ang. UCT:s ''nedläggning''. Det konstiga är bara att UCT inte ska lägga ned. Det är ju bara FFG som ska. Eller, egentligen så är det inte ens säkert att FFG ska läggas ner heller. Det bestäms imorgon (tors.). Fast att folk reagerar som de gör är ju egentligen inte så konstigt. För ett tag sedan så var ju ingen mindre än skolminister Jan Björklund (FP) och besökte skolan, gav beröm o.s.v. Så igår (tis.) så gick ST tidningen ut med att Tjörns kommuns politiker kanske ska lägga ner FFG. Till och med dom som redan går där ska behövad flytta. Så visst, jag förstår att folk är upprörda/arg elelr dylik men vi kan ju ändå köra med ärliga kort och sluta säga att UCT ska läggas ner :-)
Mitt sms löd i varje fall: Var med och protestera mot den hotade nedläggningen av UCT, möte på Billströmska imorgon klockan sex. Sprid detta! Kram, Ellen.
Det är coolt och jag funderar faktiskt på att gå dit. Inte för att jag ska gå på UCT utan för att jag aldrig har varit med om en protest och för att jag tycker att Tjörns politiker beter sig som idioter. Vilka är på?

Är även inne på MSN medans jag skriver här och en kompis skrev just till mig att han kanske inte är kär i sin flickvän längre. Och jag säger bara en sak: ska man göra slut, så får man bannemig göra slut också. Ingen himla paus! Nu har detta med ''pauser'' aldrig hänt mig själv, utan bara folk i min omgivning, men man ser hur sårade folk blir när dom får det beskedet! Seriöst, man kan ju undra vad folk tänker med ibland... Just i dessa fallen jag tänker på så är det killarna som vill ha pauser medans tjejerna är hur kära som helst, men tror säkert att det skulle kunna vara tvärt om. Eller jag vet att det skulle kunna vara tvärt om. Men, ni som tar dessa pauser, hur tänker ni? Tell me please! Blog u later, XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0