A few hours later

Men hej igen! Fortfarande lika varmt och skönt ute och jag gillar de fort. lika mycket!


Drack just en sånhär, dock inomhus p.g.a. hela parkeringen utanför mitt hus är fylld med massa bilar som kommer och går när jag ligger där i bikini. Jag menar, hallå! Jag trodde inte ens det fanns så många bilkörandes Tjörnbor som var nyktra en dag som denna...

Sitter just nu och lyssnar på reggie musik och fick alldeles nyss en snabbesök utav syster K, mys!
Nu kan jag dock inte bestämma om jag skall gå ut och sätta mig igen, eller köra ett snabbesök på toaletten först.. Haha, dagens i-landsproblem!
Någonting mer som är ett problem är vad som händer ikväll.. Jag vet ju att Tjörn är dött, men såhär dött - nej, man orkar ju inte!
någonting som dock är bra med Tjörn är att kommunen har sagt nej till danskt griskött - något som jag gjorde redan i vintras då jag såg de på Gordon Ramseys; The F Word, men ändå. Rätt tufft! Anledningen till varför det är just danskt griskött är ju för att grisarna plågas som bara den där! Kultingarna kastreras utan bedövning (visserligen sker detta i Sverige också - vilket gör mig väldigt sugen på att bli buddist, eller nått), man skär även av svansen på dom - utan bedövning - för att om grisar är i för trånga utrymmen så biter dom av svansen på varann. Suggorna får inte heller röra sig. Eller får och får, dom kan inte röra sig för att dom är i en sådan trång bur hela sitt liv. Dom är liksom bara till för en sag: uppfödning. Och visst, det är dom väl, men ändå - man kan lika gärna behandla dom bra för det. Plus att alla grisarna är svarta. Av bajs. Så stor tumme upp för det, men fortfarande lika dåligt med händelser må jag säga.. Inte gött!

Kan ju berätta att jag hade tänkt göra värsta goa glass/chocklad-blandningen förut, faktikst - men den var riktigt blä p.g.a. det var nötter i chockladen. Jag åt till och med två Snickers men inners inne var jag sugen på glass. Hade tänkt slänga på mig en klänning och promenera till affär'n men eftersom det är pingstafton idag så är jag lite osäker på när den stängde, och ville absolut inte gå ner dit i 25 grader + och kanske inte ens få en glass!

Men nu får jag väl änna pilla mig till toaletten innan jag lapar i mig dagens sista strålar. Bjuder på en bild på min underbara Norge-bränna gör jag också. XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0