Avslöjande #2

Nu är jag mätt och go, med betoning på mätt! Har precis ätit både bröd, soppa och hallon/blåbärspaj. Mums, om jag får säga det själv! Lovade er ju recepten också, and here it comes:

Köttfärssoppa til 3-4 port:
250 g blandfärs (men just idag tog jag 500 g, så jobbiga förpackningar - inte en enda med 350 g i!) som skall brynas ihop med en halv lök och smör. Idag tog jag även en skiva persilje smör bara för att det fanns hemma liksom.
Sedan så häller man det i en kastrull med mycket hög kant och lägger i 4 skalade och tärnade potatisar, 2 morötter, 1 köttbiljong, 7 dl vatten och 2 dl tomatkross. Tillsätt även salt, peppar och oregano - även vitlök om du vill, men absolut inte mer än 2 klyftor! Låt alltsammans koka ihop i 30 min ungefär, men glöm icke att röra om lite då och då :-) Servera mit Brot!

Hallon/blåbärspaj för 4 pers:
Deg: 150g smält smör
1 dl socker
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver
Blanda!
Och så trycker ni helt enkelt ut den i pajformen, lägger i en sockrad (vi måste sockra den själv) hallon och blåbärs mix (går bra med bara hallon) och shoff in i ugnen i 20 min på 225 grader! You gonna love it!

Har inte ni något bra recept ett ge mig? Känner för lite nya varor. Just make a coment!
Men nu ska jag iväg och kolla på fotboll tydligen - jag som knappt vet vad en boll är! Haha! XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0