Wie heisst du?

Chacha allesammans (jag var bara tvungen)! Har just pratat i telefunken en ca. tjugo minter. Först slog moster en pling och sedan pappa, som förövrigt är i Tyskland och har det tråkigt. På tal om tyska så är det precis det jag borde öva på. Men vem orkar sitta med det hela eftermiddagen? Kände att det var dax för en paus! Dock skall jag starax gå tillbaka till min himla-tyska-som-man-nästan-somnar-av, men först skall jag bara lägga ut ett recept på en smulig hallonpaj, blåbärspaj eller varför inte både hallon&blåbärspaj:
150 gram smör
1,5 dl kokos
1,5 dl mjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
Vispa samman det med en elvisp, så lättast är ju om smöret är sådär lite halvmjukt. Sedan kan ni ställa in det i kylen i allt från en halvtimme till en dag. Det sistnämna är vad jag tänkte göra idag, så imorgon blir det paj, mina vänner! Fyll sedan en pajform med valfria bär och smula pajdegen över, shoffa in i ugnen i ca. 15-25 min på 200 grader. Jag kommer faktikst inte ihåg, hihi. Smulig måltid, XOXO

Kommentarer
Postat av: Leia

Så rätt så. Pauser i pluggandet behövs! =)

2009-09-09 @ 17:06:49
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0