Body Pump

Jag var på gymmet förut. Och shit va grym jag var (no shit, Sherlock), men det är inte det jag skall skriva om. Istället tänkte jag skriva om tanten som stod framför mig under body pump-passet. Jag skulle göra en gissning på att hon var närmare 60, men förmodligen var hon yngre. Anyway. Jag har aldrig någonsin sett henne på vare sig gymmet eller pumpen innan. Och det märktes på hennes vikter att hon inte var en van gymmare - om man nu kan kalla det så. För er som inte vet så går ett body pump-pass ut på att man, helt enkelt, pumpar igenom alla kroppens muskler under en timme. Ben, bröst, rygg, biceps, triceps, axlar, ben igen och sist men inte minst mage. Tanten framför mig klarade inte att genomföra en enda utav dessa grejer utan att pausa emellan. antingen för att ta luft, ta av vikter eller helt enkelt chilla lite. 
Och då känner jag bara såhär; hon kanske inte var menad för body pump?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0