Köttigt

Hey folks. Här sitter jag och förhandslyssnar på Rolandz's ny album Jajamen samtidigt som jag funderar ut vad jag skall äta. För äta måste jag. De tre senaste dagarna har jag bara fått i mig en halv tallrik havregrynsgröt, en liten, liten potion med fläskfile och potatis, en halv fralla, ett glas oboy, en hönekakatoast, en halv kopp nyponsoppa plus glass och några klunkar ramlösa. ''Men det är ju mycket'' kanske ni tycker. Men nej, det kan jag lova er att det inte är. I vanliga fall hade jag proppat i mig tre feta middagar, tre tallrikar havregrynsgröt och tre tallrikar lunch under dessa dagarna.
Men inte nu inte. Nu får jag ont i magen bara jag ens tänker på mat. Dåligt, är allt jag har att säga, för jag är så himla sugen på mat. Middag helst. En middag med kött. Jag är så himla sugen på kött så jag-vet-inte-vad. Kött, kött, kött! Grillat gött med potatissalld eller klyftpotatis och rosépepparsås till. Eller grönpepparsås. 
Fläskfile och råstekta potatisar. Kyckling. Grillad kyckling. Kyckling på pizza. Kyckling i currysås. Kortletter. Helst sådana som man slår på och sedan steker med grillkrydda och serverar med rosépepparsås och klyftpotatis. Eller räkor! Åh. Det är ju också himla gott. Räkor på färsk baugett med majonäs under a la Atene. Mh mmh. Fast helst en stor fet köttig middag med nån potatis och bearneissås till.
Men that ain't gonna happend today, så jag får väl leva på smörgås. Vilket nog är bäst för min mage, i varje fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0